Bidragsjazz

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Bidragsjazz får bidrag?

Absolut!
6
50%
INTE!!!
6
50%

Antal röster : 12

Användarvisningsbild
Amit
Cellofan

Bidragsjazz

Inläggav Amit » 2008-02-14 16:31

Tror ni att detta kommer att rendera arbetsstipendium från konstnärsnämnden?

Jag, Amit, på cello, Mats Gustafsson på sax och elektronik, Jacob Riis laptop (Max/MSP) och Per Svensson gitarr/elektronik.

:)

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2008-02-14 17:42

Helt omöjligt att förutspå.
Det är dock rätt rytmiskt, och till och med melodiskt, så det beror på om det duger.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2008-02-14 18:06

Ja, det där fårni garanterat bidrag till. Eftersom det rimligen inte finns en käft som kan tänkas betala för "övningarna" med egna pengar så måste ju Staten skjuta till! Skönt att inte jag betalar skatt i sverige längre.

Gör nåt som folk vill köpa, eller se till att folk köper det ni gör på nåt sätt. Istället för att tigga pengar som Sveriges arbetare slitit och svettats ihop.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
enJohn

Inläggav enJohn » 2008-02-14 18:15

Det dära lät precis som min hjärna idag när jag sitter på jobbet och försöker tänka kreativt! Påfallande träffsäkert.

(Ursäkta associationen - har i övrigt ingen uppfattning om bidragspolicys, men fann spåret rätt, tja, tilltalande på nåt sätt)

/en john med migrän

Användarvisningsbild
Vigor

Inläggav Vigor » 2008-02-14 18:37

Där har vi året sommarplåga i stil med Boten Anna :-)
Jobbar som musikproducent och driver inspelningsstudion Vicsound i Solna

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-02-14 18:52

Nä. Sån här tramsig softad "Idol-musik" finns det redan för mycket av. Det fanns ju dessutom tendens till rytm i stycket och det får man knappast bidrag till....

/ B

Användarvisningsbild
guldfisk

Inläggav guldfisk » 2008-02-14 22:52

Nä, i dag kan vem som helst sitta hemma och fippla, spela in och sedan publicera (=förverkliga sig) utan att behöva stipendier. Skaffa ett paypalkonto och kör!
...perspektiv...

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2008-02-14 23:47

Du det var passande musik till en kommande filmatisering (blanda in filminstitutet) av tråden Bättre stämning :lol:

Användarvisningsbild
Amit
Cellofan

Inläggav Amit » 2008-02-15 00:01

Max_Headroom skrev:Gör nåt som folk vill köpa, eller se till att folk köper det ni gör på nåt sätt. Istället för att tigga pengar som Sveriges arbetare slitit och svettats ihop.

Det får mig att tänka på: Är "bra" samma sak som "det som flest gillar" (jodå, frågan är polemisk :twisted: ) ?

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-02-15 01:11

Amit skrev:
Max_Headroom skrev:Gör nåt som folk vill köpa, eller se till att folk köper det ni gör på nåt sätt. Istället för att tigga pengar som Sveriges arbetare slitit och svettats ihop.

Det får mig att tänka på: Är "bra" samma sak som "det som flest gillar" (jodå, frågan är polemisk :twisted: ) ?

Frågan är förstås vad man menar med "bra"....

/ B

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2008-02-15 12:05

Amit skrev:

Det behöver inte vara det "det som flest gillar". Det räcker att tillräckligt många gillar det. Det behöver inte vara miljontals personer. Du kan ju börja med att ställa dig själv frågan: Vill jag betala för det här? Och hur mycket då?

Varför skulle folk som inte gillar det, betala för det (via skatten)? Och om ni inte kan få betalt för det, så kan det ju faktiskt.se vara så att det helt enkelt inte duger.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2008-02-15 22:13

Amit skrev:Det får mig att tänka på: Är "bra" samma sak som "det som flest gillar" (jodå, frågan är polemisk :twisted: ) ?

Nej nej, för f-n - de är motpoler. Kan folk i någon större omfattning stå ut med att lyssna på det är det per definition inte bra.

Återgå till Musikstugan