Tja, jag lovade jua tt skriva lite om skivorna när jag fått hem dom...
Singel Bob Hund - Skall Du Hänga Me ? Nä !
Synd att svensk pop när den är som bäst ska vara så ruttet inspelad..
Album Weather Report - Black Market
Vi väntar lite med denna va... den har sina fina delar måste jag säga, men vissa saker är lite för..
Album Lee Peggy - Magic Of
Kul skiva, kul med de grmma inspelningar man kunde få fram för så länge sedan.
Album Gershwin - Rhapsody In Blue Mm
Ojoj! Jäkligt bra skiva, alla som har hört låten som namngivit skivan vet väl vad jag menar antar jag... bra skiva, kul skiva!
Album Krall Diana - Live In Paris
Bara dragit igenom, låter ju bra, men saknas något för att jag ska älska den just nu.
Album Jaga Jazzist - Stix
Inte så bra som "a living room hush" tycker jag, men den är "Jaga Jazzistig"
Album Aphex Twin - Richard D.james Lp
Det är faktiskt nästa skiva som ska sättas i....
Album Blandade Artister - Flight Of The Bumble Bee
Kan ha några guldkorn.. sätts på istället för P2 nästa gång jag är på humör, håll er uptodate på samma Slartkanal, samma Slarttid etc..
Bok Rudolfsson, Marie-Louise - Vitnos träffar Brunöga
Med det namnet bara måste jag ha den i samlingen, har inte läst den ännu men...
Album Pärt Arvo - Fratres
Samma som 'Flight Of The Bumble Bee' ovan, men jag kan skarpt rekomendera skiva "Für Alina" av densamme!
Album Kronos Quartet - Nuevo
Cool skiva, ska ge den mer tid än vad den än fått... men den utstrålar personlighet bara genom att ligga på ett bord måste jag säga!
Album Audio Bullys - Ego War
Bra skiva, ett av de där köpen "man bara måste ha i skivsamlingen" om man heter Jocke, och det gör jag.
Album Bregovic Goran - Tales And Songs From Weddings And Funderals
Men alltså... detta är kanske det bästa köpet av dom alla! Tack Alexi!!! Jävligt cool skiva, och jävligt fet inspelning.. kul när dom två sakerna kommer tillsammans.
Album Boards Of Canada - Music Has The Right To Children
Har även gått och köpt några andra skivor, en av dom är helt olyssnad fortfarande (stereon har inte fått skivspelare inkopplad än så..)
Chic Corea - MadHatter (vinylen ska få premiär på en Rega P3:a...)
Patricia Barber - Modern Cool
Morello din buse, detta var ballt!

Jag är förälskad i 'Winter'... dock är gitarsolot bättre på den livevideo som ligger på hennes hemsida...
mvh Jocke