Radiosporten...

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
enJohn

Radiosporten...

Inläggav enJohn » 2008-04-09 20:24

Radiosportlåtar känner väl de flesta till - och då menar jag inte hemska idrottsslagdängor som skrålas till mästerskap av olika slag, utan den genre av rock/pop som går hem i p4:s sändningar. I mitt tycke har dock Radiosporten nu gått för långt, ja till och med över gränsen för vad som kan anses anständigt! Det verkar nämligen vara så att de web-sändningar av hockeyns elitserie som går att höra, så spelas samma musik i periodpauserna, match efter match! 8O :? :x Irriterande. Och så blir man less på musik som kanske inte är så dålig, gamla klassiker som tjänar på att höras lite mer sällan än hög-rotations-låtarna i de kommersiella kanalernas morgonprogram.

Huga.

/en john som ointresserat följer finalserien på kontoret

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2008-04-09 20:35

Du är inte den ende som upptäckt det. Eftersom jag brukar lyssna på Brynäs matcher så har jag noterat att de brukade spela AC/DC stiff upper lip. match efter match i samma periodpaus efter samma gamla vanliga låtar. :) (Under websändningarna alltså.)
Ursh. Asså inget fel på AC/DC men de kunde väl pluggat in en iPod och kört "moonloop" och "sky moves sideways" och sånt. Kanske "walk" med Pantera. Sånt kul brukar de spela på amerikska matcher, speciellt Dallas dårå.

mvh

Användarvisningsbild
lazpete

Inläggav lazpete » 2008-04-10 03:46

generellt, så är ju sportradion ett skämt.
Taskigt med intervjuer och analyser, mest kass musik.

man kan ibland få höra någon stackars orienterare beklaga sig över hur mycket träd det va i skogen.
"Even a stopped clock is right twice a day."

Återgå till Musikstugan