Moderator: Redaktörer
Britt-Gunnar skrev:På lite modernare jazz kan jag rekomendera Tomasz Stanko som påminner en del om Davis men även har inslag av det slaviska, östeuropeiska i sig (han är från Polen har jag för mig

Grismannen skrev:Ja har ni några tips på bra jazzplattor så kan ni få skriva här.Gärna instrumentalt.
mapem skrev:Billie Holliday kan du inte gå förbi.
perstromgren skrev:mapem skrev:Billie Holliday kan du inte gå förbi.
Varför inte det? Jag har aldrig förstått storheten med den sångerskan. Förklara för den oinvigde!
mapem skrev:Hon var en fantastisk sångerska, men dessvärre var arrangemangen hos den ackompanjerande orkestern ofta mer än lovligt såsiga. Det får man försöka tänka bort och bara lyssna på hennes röst. Naken, innerlig, utlämnande.
mapem skrev:perstromgren skrev:mapem skrev:Billie Holliday kan du inte gå förbi.
Varför inte det? Jag har aldrig förstått storheten med den sångerskan. Förklara för den oinvigde!
Därför att jag tycker hon är bra![]()
Hon var en fantastisk sångerska, men dessvärre var arrangemangen hos den ackompanjerande orkestern ofta mer än lovligt såsiga.
DS skrev:Kenny Burrell, ingen som lyssnar till denne man?? Köp Midnight Blue och njut tills du blöder ur öronen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster