Nu har bägaren... – 2

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2009-01-15 23:29

CODY skrev:shifts!

CODY! Underbart inlägg, igen. :D

De är ju ett av världens bästa band, den uppfattningen har jag fortfarande.
Intressant det där med EP:n. Kanske dags att jag inhandlar nu då. Ska
undersöka om vinylen fortfarande går att få tag på så här långt efter
releasen...
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
CODY

Inläggav CODY » 2009-01-15 23:55

Peter: Har inte kollat. På den sida där man kan kolla sådant, Steve Hoffman har jag inget log in, men shifts eller sub, kanske kan kolla? Bandets namn är ju fulländning, så shifts gissningar är nog inte fel.

Sub: Hoppas verkligen att du inte lyssnar på Mogwai när du är på toaletten. I sådant fall kommer jag att rapportera det :D

Shifts: Du är alltid välkommen hem till mig. Jag bor ju längs den urgamla vägen mellan Rekarnebygden och Bergslagen, mycket viktig för svearna långt innnan det som nu kallas Stockholm genom landhöjning upphörde att vara sjöbotten och så sent som på 1200 talet i samband med biskop Kols svek i Herrevad började kallas "huvudstad".

Mogwaiskivor blir rariteter fort...

Användarvisningsbild
Britt-Gunnar

Inläggav Britt-Gunnar » 2009-01-16 02:11

oj detta band har gått mig (nästan) förbi, men jag har nu beställt ett par skivor från amazon.com
ps CODY hur går det med Lateralus?

Användarvisningsbild
CODY

Inläggav CODY » 2009-01-16 02:57

Britt-Gunnar skrev:oj detta band har gått mig (nästan) förbi, men jag har nu beställt ett par skivor från amazon.com

Grattis igen!

Jag lade ned lateralus tillfälligt. Köpte den i slutet på en rockperiod och den fastnade inte. Sen följde en tid med sakral musik, Widor, Pärt. Runt 25 januari har jag planerat för lateralus. Om den inte fastnar då vet jag inte vad jag skall göra. Har tid först i april :(

Användarvisningsbild
Britt-Gunnar

Inläggav Britt-Gunnar » 2009-01-16 04:09

CODY skrev:
Britt-Gunnar skrev:oj detta band har gått mig (nästan) förbi, men jag har nu beställt ett par skivor från amazon.com

Grattis igen!

Jag lade ned lateralus tillfälligt. Köpte den i slutet på en rockperiod och den fastnade inte. Sen följde en tid med sakral musik, Widor, Pärt. Runt 25 januari har jag planerat för lateralus. Om den inte fastnar då vet jag inte vad jag skall göra. Har tid först i april :(

Arvo Pärt är ju kanon, inte minst Fratres,tycker jag, får nog sa och hiva på en platta faktiskt, det får bli Te Deum (heter sen så?)som du lyssnade på för ett tag sedan.
god natt :)

Användarvisningsbild
CODY

Inläggav CODY » 2009-01-16 17:03

Te deum, ja. Otroligt bra. Johannespassionen otroligt bra. Fratres otroligt bra.

Kolla in Widor också. God has all the best songs som Jagger sa.

När det gäller Mogwai tar alla och lyssnar på I'm Jim Morrison, I'm Dead och talar om om detta är dynamiskt i alla tänkbara betydelser av ordet, eller inte.

PS Gunnis, jag vill inte göra dig ledsen med Tool, skall verkligen köra på DS

Föregående

Återgå till Musikstugan