Vilka låtar får er att rysa?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2009-02-01 00:33

De flesta ståpälslåtar upptäcker jag via radion i köket eller bilen.
Sökning sker sedan på www.sr.se och www.youtube.com.
Och inköp blir via antingen www.cdon.se eller www.tradera.se sökningar, till en del övriga säljställen.
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2009-02-01 01:59

Svante skrev:
Magnuz skrev:
Svante skrev:Lustigt... Jag hade en LP med U2 som framkallade fysiska rysningar längs ryggen på mig, för länge sedan. Jag minns inte vad låten hette, men det var verkligen en rysning alltså. En bra låt var det.

Jag gissar på slutet av låten "Gloria" från skivan October. Det ger i alla fall mig rysningar.

Nej, jag tror att det var en maxi med två låtar på varje sida. Kan den ha hetat "bad"?

Haha den fanns ju på Spotify. Lustigt, jag ryser fortfarande. Från första tonen. Bokstavligen alltså, håret reser sig på armarna.

Undrar vad en psykolog skulle säga om det...
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2009-02-01 02:18

Svante skrev:Undrar vad en psykolog skulle säga om det...

Att du har bra musiksmak? :) Det funkar på mig också för övrigt men inte lika bra som Gloria som också finns på Spotify. Dock tyvärr bara i live-versionen från Under a Blood Red Sky som inte alls är lika rysningsframkallande som originalet.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2009-02-01 10:54

Fick lite goa mysrysningar av Passacaglia av Secret Garden nyss.
Härligt att sitta och lyssna på en slapp söndagsmorgon..:)

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2009-02-02 03:24

Bild

Titelspåret.

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2009-02-02 15:01

Märkligt att jag inte skrivit i denna tråd innan!
Jag ser att många har filmlåtar på sin lista, vilket känns rätt naturligt då man har en hel film som hjälpt till att bygga upp alla känslor som kommer ut i låten. Det behöver sällan vara särskilt bra musik heller för att håren ska resa sig och endorfinerna(?) ska kicka in.
Första låten jag kan komma ihåg som gav upphov till den känslan var: Survivor - Eye Of The Tiger

TV lyckas ibland också, senast lyckades Anna Bergendahl, två gånger, dels när hon kvalade in klipp här och andra gången var när hon sjöng Release me.

Tyvärr lyckas oftast inte musik generellt beröra mig på samma sätt, inte ens musik jag tycker mycket bättre om jämfört med dessa exempel.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Föregående

Återgå till Musikstugan