Bra konserter

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
verdad

Bra konserter

Inläggav verdad » 2009-02-02 19:53

Var hos en vän i helgen och lyssnade på lite konserter.

Detta var riktigt, riktigt bra, om än ljudet inte var det absolut bästa, och inte bild heller, men jag var som förstummad.

Först ut var en konsert med Sting. Konsert (från Japan tror jag det var)med Dominic Miller gitarr, Vinnie Colauita trummor och sedan klaviatur David Sancious.
Flera av låtarna gav gåshud. Nästan som ett piggsvin. Nog den bästa konsert med Sting jag sett/hört. Makalös konsert-

Efter det såg vi delar av en konsert med norska Jorn. Även här gav några av låtarna gåshud, speciellt några covers med Whitesnake.
Jorn sjunger grymt bra, har ni inte hört dem, tips, gör det

Avslutade det hela med Dio från världsturnen 2002. Doug Aldrich på gitarr

Här blev det gott om gåshud kan jag lova. Vilken röst han har den mannen, vilket låtmaterial att ösa ur. Körde även några låtar från Rainbowtiden. För att inte prata om Doug (gitarristen) otroligt smakfulla utsmyckningar med guran.

Det är otroligt trevligt att vara med om sådana lyssningskvällar/nätter, jag tycker väldigt mycket om musik i varierande former, och försöker även åka på livekonserter så mycket jag kan. Nu fick det bli på DVD och det är ju inte helt fel det heller. Detta är i alla fall lite tips på bra (som jag tycker)musikvideor.

Återgå till Musikstugan