Bästa grupp artist på E, Bokstavstävlingen forstätter!

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Erik_AA

Inläggav Erik_AA » 2009-03-16 14:00

Brian Eno

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2009-03-16 14:00

Alexi skrev:
PekkaJohansson skrev:Elvis Presley hör hemma under bokstaven P! Jag utgår från att röster på Elvis under E ogiltigförklaras. Popmusik är viktiga saker och någon ordning får det ändå vara.

Med vänlig hälsning

Pekka
Nja jag säger tydligt i reglerna att Artistnamn är det som räknas och gav i tidigare tråd Carola som exempel. Brukar artisten bara använda förnamn, visade tex. i denna tråd ett exempel på en Elvis skiva där det bara står Elvis som artistnamn.

Det är lite olika med den saken. Jag har några skivor med nämnde herre och det är ibland bara Elvis, ibland hela namnet.

Vem sa att det ska vara enkelt?

/ B

Användarvisningsbild
MangeRock

Inläggav MangeRock » 2009-03-16 16:03

Entombed! (När Nicke Andersson var trummis)

joseph

Inläggav joseph » 2009-03-16 16:16

Alexi skrev:... Brukar artisten bara använda förnamn, visade tex. i denna tråd ett exempel på en Elvis skiva där det bara står Elvis som artistnamn.

och jag visade på motsatsen i ett inlägg ovan.

vh Josef

Användarvisningsbild
americantabloid

Inläggav americantabloid » 2009-03-16 16:16

Bill50x skrev:
Alexi skrev:
PekkaJohansson skrev:Elvis Presley hör hemma under bokstaven P! Jag utgår från att röster på Elvis under E ogiltigförklaras. Popmusik är viktiga saker och någon ordning får det ändå vara.

Med vänlig hälsning

Pekka
Nja jag säger tydligt i reglerna att Artistnamn är det som räknas och gav i tidigare tråd Carola som exempel. Brukar artisten bara använda förnamn, visade tex. i denna tråd ett exempel på en Elvis skiva där det bara står Elvis som artistnamn.

Det är lite olika med den saken. Jag har några skivor med nämnde herre och det är ibland bara Elvis, ibland hela namnet.

Vem sa att det ska vara enkelt?

/ B

Det blir Elvis som får min röst. Men jag håller egentligen med Pekka.

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2009-03-16 16:34

För tydlighets skull: artisten Elvis Presley hette Elvis Presley under hela sitt artistliv och sorteras under P i alla vettiga sammanhang. Att titlarna på några enstaka album heter sådant som "Elvis in Memphis" och "A date with Elvis" hör inte hit, inte heller att mannen blev så känd så att alla vet att man talar om Elvis Presley och inte Elvis Costello när man talar om Elvis. Julie London har för övrigt gjort en platta som heter "Julie is her name" men ingen skulle väl få för sig att sortera den under J? Det är helt OK att rösta på Elvis Presley i den här tävlingen, men snälla, kan inte alla Elvis-fans vara vänliga och respektera reglerna och ge sig till tåls tills vi kommer till bokstaven P?

Med lätt frustrerade hälsningar

Pekka
Kan inte leva utan pop

BengtO

Inläggav BengtO » 2009-03-16 16:38

Eddie Meduza, helt klart.

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2009-03-16 17:34

PekkaJohansson skrev:För tydlighets skull: artisten Elvis Presley hette Elvis Presley under hela sitt artistliv och sorteras under P i alla vettiga sammanhang. Att titlarna på några enstaka album heter sådant som "Elvis in Memphis" och "A date with Elvis" hör inte hit, inte heller att mannen blev så känd så att alla vet att man talar om Elvis Presley och inte Elvis Costello när man talar om Elvis. Julie London har för övrigt gjort en platta som heter "Julie is her name" men ingen skulle väl få för sig att sortera den under J? Det är helt OK att rösta på Elvis Presley i den här tävlingen, men snälla, kan inte alla Elvis-fans vara vänliga och respektera reglerna och ge sig till tåls tills vi kommer till bokstaven P?

Med lätt frustrerade hälsningar

Pekka
Jag litar på dig som kan betydligt mer än mig om Elvis, så vi låter honom höra till P :)
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2009-03-16 18:16

Alexi skrev:Jag litar på dig som kan betydligt mer än mig om Elvis, så vi låter honom höra till P :)

Och Eddie Meduza under M hoppas jag :-)

/ B

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2009-03-16 18:19

TCM skrev:Nice :)

Vi har inte kommit till N än ... :roll:
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2009-03-16 18:24

Bill50x skrev:
Alexi skrev:Jag litar på dig som kan betydligt mer än mig om Elvis, så vi låter honom höra till P :)

Och Eddie Meduza under M hoppas jag :-)

/ B
Ja absolut, jag har slutat att kommentera alla som vill rösta mot reglerna, de får kasta bort sin röst om de vill :)

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2009-03-16 20:12

soundbrigade skrev:
TCM skrev:Nice :)

Vi har inte kommit till N än ... :roll:

Hehe...

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2009-03-16 20:43

Jämnt skägg får jag det till mellan:
Einstürzende Neubauten 5
Brian Eno 5

Vet inte riktigt hur jag ska göra med det resultatet.

Föregående

Återgå till Musikstugan