Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Nja jag säger tydligt i reglerna att Artistnamn är det som räknas och gav i tidigare tråd Carola som exempel. Brukar artisten bara använda förnamn, visade tex. i denna tråd ett exempel på en Elvis skiva där det bara står Elvis som artistnamn.PekkaJohansson skrev:Elvis Presley hör hemma under bokstaven P! Jag utgår från att röster på Elvis under E ogiltigförklaras. Popmusik är viktiga saker och någon ordning får det ändå vara.
Med vänlig hälsning
Pekka
Bill50x skrev:Alexi skrev:Nja jag säger tydligt i reglerna att Artistnamn är det som räknas och gav i tidigare tråd Carola som exempel. Brukar artisten bara använda förnamn, visade tex. i denna tråd ett exempel på en Elvis skiva där det bara står Elvis som artistnamn.PekkaJohansson skrev:Elvis Presley hör hemma under bokstaven P! Jag utgår från att röster på Elvis under E ogiltigförklaras. Popmusik är viktiga saker och någon ordning får det ändå vara.
Med vänlig hälsning
Pekka
Det är lite olika med den saken. Jag har några skivor med nämnde herre och det är ibland bara Elvis, ibland hela namnet.
Vem sa att det ska vara enkelt?
/ B
Jag litar på dig som kan betydligt mer än mig om Elvis, så vi låter honom höra till PPekkaJohansson skrev:För tydlighets skull: artisten Elvis Presley hette Elvis Presley under hela sitt artistliv och sorteras under P i alla vettiga sammanhang. Att titlarna på några enstaka album heter sådant som "Elvis in Memphis" och "A date with Elvis" hör inte hit, inte heller att mannen blev så känd så att alla vet att man talar om Elvis Presley och inte Elvis Costello när man talar om Elvis. Julie London har för övrigt gjort en platta som heter "Julie is her name" men ingen skulle väl få för sig att sortera den under J? Det är helt OK att rösta på Elvis Presley i den här tävlingen, men snälla, kan inte alla Elvis-fans vara vänliga och respektera reglerna och ge sig till tåls tills vi kommer till bokstaven P?
Med lätt frustrerade hälsningar
Pekka
TCM skrev:Nice
Ja absolut, jag har slutat att kommentera alla som vill rösta mot reglerna, de får kasta bort sin röst om de villBill50x skrev:Alexi skrev:Jag litar på dig som kan betydligt mer än mig om Elvis, så vi låter honom höra till P![]()
Och Eddie Meduza under M hoppas jag
/ B
soundbrigade skrev:TCM skrev:Nice
Vi har inte kommit till N än ...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster