P2 Danmark.

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Hum
Semesterfirare

P2 Danmark.

Inläggav Hum » 2009-04-08 21:47

Det är ju tusan vad bra dom sänder, jag blir förvånad varje kväll eftersom det är så bra. Undrar när man har vant sig vid det utomordentliga ljudet och slutar bli förvånad.
Kan inte låta bli att ha ett leende på läpparna nästan hela tiden.

Jag får väl snart undersöka hur läget är i fråga om sämre ljud, man blir liksom utanför eftersom man är nöjd, har inte att trakta efter.
Nu är det en rysk kvartett som spelar Mozart, dom kör med 1700-tals musik som tema nu, hade varit kul med lite renäsansare men man kan ju inte få allt, det glada 14-1500-talet då livet var som en dröm.

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2009-04-08 21:54

SR har ju även det en mycket hög kvalitet på sina sändningar. Tror inte att DR är bättre alls när det gäller detta.
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Re: P2 Danmark.

Inläggav Objektivisten » 2009-04-08 21:59

Hum skrev:...det glada 14-1500-talet då livet var som en dröm.

F-n va kul man hade då, det var tider det, när man söp till med Erik av Pommern och kärleken var hövisk. Det var under den här tiden jag lärde mig spela blockflöjt.
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
Hum
Semesterfirare

Inläggav Hum » 2009-04-08 22:09

Jag har inte fastnat för SR men får väl kolla läget mer ingående, det är nog rätt fort avklarat om det är någon skillnad.
Har inte en aning varför jag nästan bara lyssnar på Danmark.
Kan vara gamla fördomar som fortfarande lever kvar för Sverige har varit bedrövligt.
Nu är det lite blaha jazz så jag får slå över till Sverige och se vad fosterlandet kan bjud på.

Ja nu har jag gått över en del stationer som fattads något, hade nog med musiken att göra, nu kom jag till Malmös lokala radio och det lät bra om man bortser från ett svagt brus. Strängspel kunde varit med mer stuns men det är nog inspelningen, nu höjde jag ljudet en aning och det blev genast bättre.
Nu kommer det en gubbe, de här är Malmö kanalen bla bla.
Nu har vi en orkester som spelar nere i en stor kittel, låter lite avlägset men man kan inte få allt av Malmö.

De här är Malmö kanalen och här går rundan en gång i timman, ring bla bla så berättar vi mer!!!!

Nu blev det strängaspel igen, dom är så glada och hoppas hela tiden att någon sträng skall brista så dom har gjort något stort.

Användarvisningsbild
Hum
Semesterfirare

Inläggav Hum » 2009-04-09 21:08

Nu är det dags att vrida på volymen till max och visa grannarna att ni är kulturella.
Och vi dansade hela natten!!!

http://www.youtube.com/watch?v=80mF23zen6s

Och nu är det inte bara ljudet utan det vackra arbetet.
http://www.youtube.com/watch?v=80mF23zen6s

http://www.youtube.com/watch?v=NkyYHYUc ... re=related

Återgå till Musikstugan