http://www.gomusic.ru/album.html?id=100104
Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Fast om man inte hade känt till releasedatum, så kan jag inte se hur det inte skulle kunna gå under god tro, men har ju de facto betalat för sig...
fridefors skrev:Självklart. Jag har sett till att Depeche Mode fått en stor summa pengar, genom att köpa de flesta av deras plattor och se flera konserter, osv. Nu vill jag provlyssna deras nya album, för att se om det är nåt jag bör inhandla på CD. Har du nåt problem med det?
shifts skrev:God tro? När en skiva lågt räknat kostar minst tio gånger så mycket på alla
andra ställen? Nää, då får man vara mer än lovligt naiv eller möjligen
oerfaren näthandlare.
fridefors skrev:Vem är gangster?
fridefors skrev:...album, för $1.75 på gomusic.ru, tre veckor innan den officiella releasen?
http://www.gomusic.ru/album.html?id=100104
usling skrev:Jag tycker alltså inte det är ok att köpa piratkopierad musik, för då stödjer jag inte artisten. Dessutom är det än värre eftersom någon annan tjänar på artistens arbete utan att denne får del av kakan.
fridefors skrev:usling skrev:Jag tycker alltså inte det är ok att köpa piratkopierad musik, för då stödjer jag inte artisten. Dessutom är det än värre eftersom någon annan tjänar på artistens arbete utan att denne får del av kakan.
Men om artisten släppt en usel platta så vill jag ju inte stödja denne, utan nöjer mig med "provlyssningen". Om samme artist däremot visar sig ha gjort en bra platta, ja då köper jag CD:n och kanske även biljett till nästa konsert...
usling skrev:Japp, håller med!fridefors skrev:Men om artisten släppt en usel platta så vill jag ju inte stödja denne, utan nöjer mig med "provlyssningen". Om samme artist däremot visar sig ha gjort en bra platta, ja då köper jag CD:n och kanske även biljett till nästa konsert...usling skrev:Jag tycker alltså inte det är ok att köpa piratkopierad musik, för då stödjer jag inte artisten. Dessutom är det än värre eftersom någon annan tjänar på artistens arbete utan att denne får del av kakan.
det va typ det jag sa precis ovanför det du citerade
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster