Grattis till Polarpriset Peter Gabriel

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2009-05-14 14:56

OlA-68 skrev:genesis ...selling england by the pound är en braig platta var han med då??? isf är det ok med juryns beslut. men det måste finnas fler kandidater

Jaa det hör du väl på the voice, rösten. Jepp bra platta men Nursery Cryme är också en bra platta lika så Foxtrot. Och vi skall inte snacka om mästerverket The Lamb.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2009-05-14 14:58

Almen skrev:
Ragnwald skrev:En annan storhet, Phil Collins var trummis i Genesis fram till Peter Gabriel slutade 1975. Då blev Collins förste sångare i stället.

Han spelade trummor även i fortsättningen på studioskivorna (och på instrumentala partier live - finns några magnifika trumduetter tillsammans med Bill Bruford respektive Chester Thompson på liveskivan Seconds Out).

För att inte tala om trumspelet i Turnit on again turneen :) Ja för mig är Gabriel ett geni tillsammans med Collins
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2009-05-14 15:23

Bill50x skrev:
OlA-68 skrev:david bowie
willie nelson
brian wilson
kraftwerk
christian lindberg
niel young
räcker det så länge

Nix, du får bara föreslå en (1) person... :-)

/ B

nu skrev jag de artister som jag på rak arm kunde komma på som jag ansåg vara mer värd en eloge och ett polarpris 8)
och det är många som borde fått gå före i kön om nu ens PG borde stått där
men skall det vara en (1) så får det bli brian wilson
jag får inte ut ngt av att vara bland dem som inte förstår mig

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2009-05-14 15:25

OlA-68 skrev:
Bill50x skrev:Nix, du får bara föreslå en (1) person... :-)

nu skrev jag de artister som jag på rak arm kunde komma på som jag ansåg vara mer värd en eloge och ett polarpris 8)
och det är många som borde fått gå före i kön om nu ens PG borde stått där

Äsch, tråkmåns ;-)

/ B

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2009-05-14 18:07

Almen skrev:Men... det är ju som att gnälla över nobelpriset i litteratur. Var är poängen?

Att Nobelpriset kommer till verklig nytta för att främja nyskapande och välbehövlig forskning som behöver vartenda öre? Att Nobelpriset i litteratur kanske lyfter fram författare som kanske har sina mest betydande verk _framför_ sig?? :)

Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men det är nåt skevt i grunden med detta pris... :) Att det vill vara ett Nobelpris i musik men misslyckas kapitalt kanske :mrgreen:

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2009-05-14 18:51

phloam skrev:Att Nobelpriset i litteratur kanske lyfter fram författare som kanske har sina mest betydande verk _framför_ sig?? :)

Har väl knappt inträffat någonsin. Istället brukar det väl anses att ett nobelpris effektivt tar död på författarkarriären.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2009-05-14 22:20

Fast Ola PG är mer genier än dem du nämnde, det är bara att inse det. För du måååååsssssste :twisted: hooo ho ho :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2009-05-15 10:27

Magnuz skrev:
phloam skrev:Att Nobelpriset i litteratur kanske lyfter fram författare som kanske har sina mest betydande verk _framför_ sig?? :)

Har väl knappt inträffat någonsin. Istället brukar det väl anses att ett nobelpris effektivt tar död på författarkarriären.

Exakt.

Föregående

Återgå till Musikstugan