Va har ni för musiksmak?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2009-05-24 16:45

Likadan som PekkaJ
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2009-05-24 17:02

Man måste kanske skilja på ens förmåga att märka vad som är "bra" och vad som s.a.s. definierar dig som person. Vilken musik "är" du?

Det är så lätt att svepas med i vad som är "bra" och glömma bort vem man är. Jag hade lätt kunnat inbilla mig att jag vore hårdrockare; hur j-a underbart är det inte med riktigt bra dödsmetall eller Maiden eller whatnot.

Jag vet bara att den dagen jag första gången hörde Kraftwerk så var jag Hemma. Det var ju det jag "väntat på", den där Konstiga musiken med konstiga ljud gjorda på elektroniska apparater som kan låta hursomhelst. När kraftwerk kom längtade jag efter mera Synth, som i sin tur skapade en längtan efter techno och industri.

Jag vet inte hur mycket av denna konstiga smak som kan skyllas på mig eller på min konstiga uppväxt, men denna typ av musik står mig allra närmast, helt enkelt.

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2009-05-24 17:39

Pekka skämtade nog och jag hängde på. Jag kan skriva ett utförligare inlägg när jag funderat klart. :)

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2009-05-24 17:58

Sorry mrGaskill, det var inte alls riktat mot dig eller så (ser det nu) :oops: :) Var bara tvungen att fylla min pretto-kvot för dagen :P

(Avskyr att läsa gamla inlägg. Låter jag sådär!? typ :) )

iaf, "Visa mig din skivsamling och jag skall säga dig vem du är" har jag sagt nån gång... :)

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2009-05-24 18:17

Nej, nej stora lungan. :)
Men ibland menar faktiskt någon något med sina trådar och topic. Och mitt inlägg var ju inte direkt fyllt med något vettigt stoff. Så ursäkten får jag stå för. 8)
(jag gillar teknisk, melodisk rock/metal med hur mycket influenser som helst bara det är snyggt gjort!).

Föregående

Återgå till Musikstugan