Sitter alla hemma och lyssnar om och om igen på P. Barber eller hur ser det ut egentligen
Moderator: Redaktörer
Callisto skrev:Intressant och se vad ni lyssnar på.
Sitter alla hemma och lyssnar om och om igen på P. Barber eller hur ser det ut egentligen. Hur många skivor växlar ni runt på (för det mesta).
Max_Headroom skrev: nujazz.
wintersun skrev:http://www.last.fm/user/soulburner9/
perstromgren skrev:Max_Headroom skrev: nujazz.
Har du några tips i den genren? Jag har hört ett par skivor och tycker det verkar intressant!
Max_Headroom skrev:En svansk platta so är bra, men lite ojämn, är Quant - Quantastical Quantasm. Kan finnas hos skivhugget.
Svenskt: Koop - Waltz for Koop. Troligen det bästa som gjorts inom denna ädla genere. Platsa bland dom 10 bästa svenska skivor som gjorts och kommer att göras under alla tider. Uppföljaren Koop Islands är inte lika bra, men den har ett spår på (7 eller 8, minns inte vliket) som är så jävla bra att skivan ändå bör ingå i varje kräsen musikälsakres samlingar.
Tyskt: Jazzanova.
Slartibartfast skrev:Quantastical Quantasm köpte jag när den kom ut (länge sedan, 2000?) men lade en stor beställning (4st exemplar) när CDON reade ut den för 29kr. Men efter databasslarv från CDONs sida (tappade ett antal olika skivor/filmer i den beställningen - allt slutsålt när jag klagade) så fick jag ingen av dem.Jag gillar den sådär, ojämn som du säger, men hur är uppföljaren Getting Out?
Waltz for Koop är helt klart en av de bästa svenska plattorna som släppts på 2000-talet. Uppföljaren som kom i höstas är inte alls lika bra! Man finner alla deras plattor till najspris på CDON,.se visade det sig.
Jazzanova har jag bara hört litet av. Har du några skivtips?
Strauss skrev:Varför har inte alla Last.FM![]()
perstromgren skrev:wintersun skrev:http://www.last.fm/user/soulburner9/
![]()
Av de 47 namnen på din "Overall Top Artists"-lista, känner jag igen 7! Av dessa 7 är dessutom 5 döda "klassiska" kompositörer... Är jag hopplöst ålderstigen eller är jag hopplöst ålderstigen?
perstromgren skrev:Av de 47 namnen på din "Overall Top Artists"-lista, känner jag igen 7! Av dessa 7 är dessutom 5 döda "klassiska" kompositörer... Är jag hopplöst ålderstigen eller är jag hopplöst ålderstigen?
MichaelG skrev: Däremot undrar jag varför ungdomen har så mycket konstig musik nu för tiden. Det hade de aldrig när jag var ung!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster