Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Först tänkte jag Simon & Garfunkel, eller borde dom gå under S och Art själv under G?
Alexi skrev:F = Christian Fennesz
Ja tänk bara hur det kommer bli på Q tex. nu är det ju tävlingens regler att flest röster vinner. Ångrar själv mitt eget val jag gillar ju Fischerspooner, mycket bättre.perstromgren skrev:Alexi skrev:F = Christian Fennesz
(Hur ska jag nu framföra detta snyggt?)
Jag tycker att det är tveksamt med en nominering till "Bästa artist" när det blev så få röster. Jag anser mig vara hyggligt musikaliskt allmänbildad, men har inte hört talas om artisten. Det har inte heller cdon.com, vilket stärker mig i min tro att artisten är framröstad som en liten provokation.
Om jag därmed har avslöjat min förstockade bakgrund, så får det vara så.
perstromgren skrev:Jag anser mig vara hyggligt musikaliskt allmänbildad, men har inte hört talas om artisten. Det har inte heller cdon.com, vilket stärker mig i min tro att artisten är framröstad som en liten provokation.
perstromgren skrev:Alexi skrev:F = Christian Fennesz
(Hur ska jag nu framföra detta snyggt?)
Jag tycker att det är tveksamt med en nominering till "Bästa artist" när det blev så få röster. Jag anser mig vara hyggligt musikaliskt allmänbildad, men har inte hört talas om artisten. Det har inte heller cdon.com, vilket stärker mig i min tro att artisten är framröstad som en liten provokation.
Om jag därmed har avslöjat min förstockade bakgrund, så får det vara så.
shifts skrev:Att han inte finns på cdon.com känns konstigt, men letar man på Spotify så dyker han upp.
Jag tänkte faktiskt sist köra en tävling i kategorin övrigt, finns ju även band med bara symboler som namn också.L4 skrev:Skulle kunna lägga en röst på Grinderman eftersom Nick Cave inte blev framröstad som bästa artist på C, men det gör jag inte. Det får bli ett annat australiensiskt musikunder: The Go-Betweens. Deras platta 16 Lovers Lane är magisk.
PS: Till trådskaparen, hur ska vi göra med band som börjar sina namn med siffror tex, 16 Horsepower och 22 Pistepirkko? Ska de in under S resp K (om man talar finska) eller T (om man talar svenska)? Eller kommer det bli en egen sektion för siffror?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster