Moderator: Redaktörer
Micke23 skrev:De verkar ha använt samma ljudanläggning som Summerburst som gick av stapeln kvällarna innan på samma scen. Rockmusik och techno-/dansmusik ställer kanske inte riktigt identiska krav.
Pekka har höga krav, men jag skulle även gissa att folk inte inser hur illa ljudet är för öronen. Det här är inte bara en ljudkvalitetsfråga utan även en fråga om hörselskador.PontusEriksson skrev:... eller så har Pekka för höga krav.
phloam skrev:Är vi inte farligt nära att ge näring åt "rent ljud är inte lika farligt"-myten? Rätta mig om jag har fel, men med dagens volym live så tänker åtminstone inte jag uppmuntra folk att skippa öronproppar eftersom det kan upplevas som "njutbart". Hög volym under lång tid = dåligt för öronen. Eller?
CODY skrev:Kommer detta innebära att fula och missnöjda gubbar sluta komma på konserter?
CODY skrev:Kommer detta innebära att fula och missnöjda gubbar sluta komma på konserter?
CODY skrev:Kan inte lyssna på inspelad musik och kan inte gå på konsert - allt är en pina förenad med skräck och obehag![]()
![]()
![]()
Svante skrev:CODY skrev:Kan inte lyssna på inspelad musik och kan inte gå på konsert - allt är en pina förenad med skräck och obehag![]()
![]()
![]()
Vad är det som är roligt med det?
phloam skrev:Musik ska byggas utav glädje...?Jag tror att de man antingen kan vara glad över det som finns eller så kan man gråta över det som inte finns. Halvtomt glas osv. När hifi är som värst är det ett ständigt sökande efter fel och brister och för man över det tänket på liveljud via PA så kommer man nog aldrig att kunna bli lycklig. Jag tycker det är synd om Pekka undviker konserter som kunde ge så mycket annat än bra ljud. Med proppar lär man kunna stå ut med det mesta och gör man inte det är det nog inte bara ljudet som är problematiskt.
Svante skrev:CODY skrev:Kan inte lyssna på inspelad musik och kan inte gå på konsert - allt är en pina förenad med skräck och obehag![]()
![]()
![]()
Vad är det som är roligt med det?
PekkaJohansson skrev:aisopos, det är inte musiken utan skivornas ljudkvalitet som bedöms med hjälp av MasVis. Det är en avgörande skillnad.
aisopos skrev:PekkaJohansson skrev:aisopos, det är inte musiken utan skivornas ljudkvalitet som bedöms med hjälp av MasVis. Det är en avgörande skillnad.
Med varm hand bollar jag över detta till CODY då. Ty jag har inget problem med att det masvisas här och där. Det är CODY som vid flera tillfällen verkar ha stört sig på den aktiviteten. Eller kanske främst att diskussionen över resultatet får så stor plats här.
Men dock tycker jag i en viss liten mån att CODY har en poäng.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster