Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Ser inte bra ut, finns ingen som är bra nog för att vinna i år,
sportbilsentusiasten skrev:IngOehman skrev:Ser inte bra ut, finns ingen som är bra nog för att vinna i år,
Böjd att hålla med.
Ovanligt blekt iår.
Men tycker dock att den unge killen igår hade en BRA låt. Charmig är han med. Den tror jag har en bra chans i svenska finalen. Men i EU (nåja, alla möjliga är ju med) blir det mycket svårt.
BORIS skrev:Tycker det är svårt att veta vad som är bra utan masvis.
Kan inte nån slänga upp några grafer?
matssvensson skrev::lol:![]()
![]()
![]()
![]()
Håller med. Har inte hört något i närheten av Heroes eller Euphoria i år. Och nu missar jag Sverigefinalen om inte Eurovisionen sänder över franska alperna. Gillade Franz låt igår, och att Bentsings smisklåt åkte direkt. Hur tänkte dom där - bugg med erotiska anspelningar på 50 nyanser som inte känts spännande någon gång i Sverige av årgång 2015?
/mats
IngOehman skrev:matssvensson skrev::lol:![]()
![]()
![]()
![]()
Håller med. Har inte hört något i närheten av Heroes eller Euphoria i år. Och nu missar jag Sverigefinalen om inte Eurovisionen sänder över franska alperna. Gillade Franz låt igår, och att Bentsings smisklåt åkte direkt. Hur tänkte dom där - bugg med erotiska anspelningar på 50 nyanser som inte känts spännande någon gång i Sverige av årgång 2015?
/mats
Tycker också att det hade varit kul att se vad som skulle ha hänt om en manlig programledare hade tilltalat en kvinnlig artist som Gina tilltalade Stenmark.
Är det som så att vi idag lever i den mest diskriminerande tidsåldern på mycket länge?
Och bara för att ingen skall misstolka det ovanstående - jag tycker det Gina sa till Stenmark var helt okej. Min synpunkt gäller att det finns en dubbel standard där andra helt okej kommentarer är politiskt inkorrekta.
Vh, iö
matssvensson skrev:IngOehman skrev:matssvensson skrev::lol:![]()
![]()
![]()
![]()
/mats
Tycker också att det hade varit kul att se vad som skulle ha hänt om en manlig programledare hade tilltalat en kvinnlig artist som Gina tilltalade Stenmark.
Är det som så att vi idag lever i den mest diskriminerande tidsåldern på mycket länge?
Och bara för att ingen skall misstolka det ovanstående - jag tycker det Gina sa till Stenmark var helt okej. Min synpunkt gäller att det finns en dubbel standard där andra helt okej kommentarer är politiskt inkorrekta.
Vh, iö
+1. Det är som om jämlikheten slagit över och nu ska vi män minsann få veta hur det känns. Så otroligt tröttsamt.
Tompa_39 skrev:Tror Frans eller Ace vinner...
Anders J skrev:Jag hörde av en slump det där mellanktspotpurriet på "Du Gamla...etc" för några veckor sedan och några av låtarna.
Men, för bövelen kamrater och hifidårar, så som jag upplevde det så hade nästan alla som sjöng allvarliga intonationsproblem. Jag kanske har tillbringat för mycket tid bakom stallet och blivit väldigt sträng (sorry...), men om det inte är rent så är ju all världens pyroteknik, blixtar, laser, åkningar, panoreringar, korta kjolar eller melodier helt monumentalt meningslöst!
Tycker jag.
Anders J skrev:Jag hörde av en slump det där mellanktspotpurriet på "Du Gamla...etc" för några veckor sedan och några av låtarna.
Men, för bövelen kamrater och hifidårar, så som jag upplevde det så hade nästan alla som sjöng allvarliga intonationsproblem. Jag kanske har tillbringat för mycket tid bakom stallet och blivit väldigt sträng (sorry...), men om det inte är rent så är ju all världens pyroteknik, blixtar, laser, åkningar, panoreringar, korta kjolar eller melodier helt monumentalt meningslöst!
Tycker jag.
darkg skrev:Anders J skrev:Jag hörde av en slump det där mellanktspotpurriet på "Du Gamla...etc" för några veckor sedan och några av låtarna.
Tycker jag.
- Aj! ropade plötsligt Laban från Observatorieparken.
- Vad är det med dig? så Måns argt.
- Sångarna sjöng falskt, sa Laban och såg lidande ut. Å, vad det är besvärligt att vara musikalisk!
sportbilsentusiasten skrev:Extra pinsamt blev det då Salo/Jöback sjöng i en paus - WOW vilken klasskillnad.
paa skrev:sportbilsentusiasten skrev:Extra pinsamt blev det då Salo/Jöback sjöng i en paus - WOW vilken klasskillnad.
Det var helt säkert samma sak då när Salo och Jöback tävlade, att någon mellanakt var bättre än deras bidrag.
sportbilsentusiasten skrev:darkg skrev:Anders J skrev:Jag hörde av en slump det där mellanktspotpurriet på "Du Gamla...etc" för några veckor sedan och några av låtarna.
Tycker jag.
- Aj! ropade plötsligt Laban från Observatorieparken.
- Vad är det med dig? så Måns argt.
- Sångarna sjöng falskt, sa Laban och såg lidande ut. Å, vad det är besvärligt att vara musikalisk!
Jag är inte supermusikalisk eller har gehör eller nåt liknande.
Men min kropp ryser till när någon sjunger falskt. Jag kan inte styra det. Konstigt nog är det inte ingen fara alls om någon spelar fel på instrument, eller tar fel ton i sången.
Likaså stör det mig väldigt mycket då folk klappar händerna på FEL TAKT. (ex fyrtakt; dvs de klappar på baskaggen och inte på virvelkaggen)
Att inte alla hör hur fel det låter? Det har jag svårt att förstå. Vissa som jag talar med förstår inte ens problemet. Vänder sig i magen på mig.
Lustigt nog är det mest européer som inte fattar. Jag har specialstuderar detta då det är ett påtagligt problem för mig.
Jag har vid vissa tillfällen tagit befälet i klappningen så alla startar klappa "rätt". Tror ni inte att fler o fler börjar klappa fel om jag slutar leda klappningen??![]()
Vad är det som gör detta?
Kan det ha något med passgång att göra? Men det är många fler som klappar fel än går fel...
sportbilsentusiasten skrev:Likaså stör det mig väldigt mycket då folk klappar händerna på FEL TAKT. (ex fyrtakt; dvs de klappar på baskaggen och inte på virvelkaggen)
Att inte alla hör hur fel det låter? Det har jag svårt att förstå. Vissa som jag talar med förstår inte ens problemet. Vänder sig i magen på mig.
Lustigt nog är det mest européer som inte fattar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster