Moderator: Redaktörer
i skrev:Carmina Burana? Kanske inte typiskt klassiskt.
petersteindl skrev:i skrev:Carmina Burana? Kanske inte typiskt klassiskt.
Den finns i flera olika tappningar. Jag förmodar att du menar Carl Orff.
Vad sägs om att börja resan med Wagners opera Parsifal? Lyssna på hela i ett sträck. Klarar du det så får du Tapperhetsmedalj och grönt kort till Classicland.![]()
i skrev:petersteindl skrev:i skrev:Carmina Burana? Kanske inte typiskt klassiskt.
Den finns i flera olika tappningar. Jag förmodar att du menar Carl Orff.
Vad sägs om att börja resan med Wagners opera Parsifal? Lyssna på hela i ett sträck. Klarar du det så får du Tapperhetsmedalj och grönt kort till Classicland.![]()
Javisst den av Orff! (Ska du inte rekommendera Ringen då?)
petersteindl skrev:Vad sägs om att börja resan med Wagners opera Parsifal? Lyssna på hela i ett sträck. Klarar du det så får du Tapperhetsmedalj och grönt kort till Classicland.![]()
bomellberg skrev:Jaha. Återigen en massa upprapande av musik som inte kommer att hjälpa TS ett dyft.
Gå på konsert för bövelen! Ta vad som helst med en symfoniorkester någorlunda i närheten, och upplev musiken på riktigt.
bomellberg skrev:Jaha. Återigen en massa upprapande av musik som inte kommer att hjälpa TS ett dyft.
Gå på konsert för bövelen! Ta vad som helst med en symfoniorkester någorlunda i närheten, och upplev musiken på riktigt.
sportbilsentusiasten skrev:
PS
Klassiskt och hårdrock kräver mycket av en anläggning.
Knuttebaloa skrev:sportbilsentusiasten skrev:
PS
Du ser i signaturen var jag har. Duger det till klassiskt?
bomellberg skrev:Knuttebaloa skrev:sportbilsentusiasten skrev:
PS
Haha. En så kallad touché!
goat76 skrev:bomellberg skrev:Knuttebaloa skrev:
Haha. En så kallad touché!
Felciteringen(?) blev rätt passande.
bomellberg skrev:goat76 skrev:bomellberg skrev:Haha. En så kallad touché!
Felciteringen(?) blev rätt passande.
Felcitering? Inte alls.
Bill50x skrev:bomellberg skrev:Jaha. Återigen en massa upprapande av musik som inte kommer att hjälpa TS ett dyft.
Håller med om andra stycket, klassisk musik vinner absolut på att upplevas IRL.
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster