Jag köper nog i genomsnitt en platta / vecka.... Har dock inte så jättemånga än då jag mest lyssnade på brända skivor/mp3 innan jag blev hifi-biten för lite mindre än ett år sedan...på den tiden köpte jag mest sånt som inte gick att ladda ner.... nu köper jag allt jag tycker är lyssningsvärt...
/Simon
edit: Om man räknar sånt jag lyssnar på alltså. Räknar jag skräpmusiken jag lyssnade på (vissa bra trots allt) i tonåren så blir det rejält mycket fler skivor... men de kan man ju knappt räkna...
Har ca 250 cd och lika många vinyl... gillar iaf 95% av det väldigt mycket.
Fast ibland känner man bara för att sälja allt och köpa nytt!
Köper vinyl på auktions-siter på nätet och på beg affärer på stan och cd väldigft sällan numer... Kanske blir oftare nu när man investerat i en superaudiocdspelare
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc. CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB. CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.
Jag har ju knappt börjat köpa ju... har exakt 73st Cd-album värda namnet. Fast å andra sidan är alla väl valda Ca. allihop har tillkommit senaste året, och det rullar väl på i den takten framöver. (Vilket förmodligen blir ett album/vecka )
Mörkrött=Edit! (Oj, nu blev det visst sex skivor till! )
Senast redigerad av Tank 2004-01-24 18:35, redigerad totalt 4 gånger.
Signatur under konstruktion - vänligen avvakta skarpt läge...
Har inte orkat räkna men ca 500 cd skivor skulle jag tro att det är. Lp är magasinerade då jag råkar vara en bekväm person som tycker om fjärrkontroll.
Ca 400 CD och kanske ett femtital vinyler. Hmm... man borde kanske räkna och katalogisera sina skivor någon söndag, det kunde vara ett lämpligt tidsfördriv.
ca 800 Lp en packe singlar/EP's och kanske 50 CD skivor.
hur mycket jag köper per månad varierar ganska kraftigt men i snitt på ett år så kanske det är 3-4 stycken i veckan. köper nästan bara vinyl skivor. Har även sålt en hel del skivor jag haft därav att jag har så lite LPs.
Matteplatte jag vill vara värst. Jag har flera tusen CD skivor men jag vet inte precis.. hur många. Jag har slutat att räkna dom men dom finns över allt. Lp skivor har jag minst ett tusental för att inte tala om allt annat inspelat material som jag har på vanliga band och DAT band. Nej jag skämtar inte det är sant.
Nu var jag tvungen att räkna mina skivor för att kunna svara i det här ämnet och det är ju alltid kul att veta hur många det egentligen står där i hyllorna.
Så här blev resultatet:
CD: 400 st
LP: 4-5 st (+några singlar men allt ligger på vinden eftersom jag inte har någon vinylspelare*)
MK: ca. 150 (ligger också på vinden sedan jag köpte MD)
MD: ca. 150 (varav 1 inte är inspelningsbar, dessa används primärt för bärbart musiklyssnande)
DVD-Audio: 1 (Orff: Carmina Burana som jag köpte för att testa lite hur det låter, sedan är det min favoritopera(kan tänka mig att det är de flestas första steg in i operavärlden))
Just nu studerar jag så ekonomin tillåter inte riktigt alla de inköp som jag skulle vilja göra...
* Jag har inte haft någon vinylspelare sedan jag gav bort min kassa helgjutna Fischer-stereo med cd, mk, radio och vinyl. Den var nog inte så bra varken ljudmässigt eller mot skivorna. Behöver jag säga mer än att den hade plastnål? Jaja. Suget att köpa en vinylare växer för varje månad så vilket år som helst så kommer jag väl köpa svarv och börja samla LP-skivor.
Jag har ca 600 cd (uppdelat på 350 klassiskt och 250 pop) och ca 150 lp plus några singlar.
Jag köper 3-4 skivor månaden. Mer hade det blivit om jag hade råd.
200 nått. Köper knappt nått nytt heller. Har fan inte råd alltså . Drar en del mp3or dock. Och ibland ramlar det in lite ny-beggade vinyler. Jag uppgraderar hellre högtalarna än köper en massa nya skivor som det är just nu.
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.