Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Famous Blue Raincoat, Jennifer Warnes, tar mig tillbaka till KAK-huset på Blasieholmen (Bolinderska Palatset, en del av Grand Hôtel numera) och det lugna hörnrummet där det bjöds på MUSIK. En påtagligt nöjd John Larsen vände plattan när så behövdes. Den gången var det analogt. Förmodligen den minsta anläggningen på hela mässan. Ibland intalar jag mig att jag såg en skymt av Stig där på mässan, men det är nog bara önsketänkande.
30Hzbone skrev:hifikg skrev:Famous Blue Raincoat, Jennifer Warnes, tar mig tillbaka till KAK-huset på Blasieholmen (Bolinderska Palatset, en del av Grand Hôtel numera) och det lugna hörnrummet där det bjöds på MUSIK. En påtagligt nöjd John Larsen vände plattan när så behövdes. Den gången var det analogt. Förmodligen den minsta anläggningen på hela mässan. Ibland intalar jag mig att jag såg en skymt av Stig där på mässan, men det är nog bara önsketänkande.
Blev nyfiken, hittade en remastrad variant på Tidal (20th Anniversary Edition), kan tänka mig att ni satt lugnt och njöt av livet.
hifikg skrev:30Hzbone skrev:hifikg skrev:Famous Blue Raincoat, Jennifer Warnes, tar mig tillbaka till KAK-huset på Blasieholmen (Bolinderska Palatset, en del av Grand Hôtel numera) och det lugna hörnrummet där det bjöds på MUSIK. En påtagligt nöjd John Larsen vände plattan när så behövdes. Den gången var det analogt. Förmodligen den minsta anläggningen på hela mässan. Ibland intalar jag mig att jag såg en skymt av Stig där på mässan, men det är nog bara önsketänkande.
Blev nyfiken, hittade en remastrad variant på Tidal (20th Anniversary Edition), kan tänka mig att ni satt lugnt och njöt av livet.
Ja, det var en verklig oas på en, i övrigt, bullrig mässa
Här är ett annat lyssningsvärt album med samma dam.
hifikg skrev:Ska ta mig ner och lyssna på det här albumet med duetter, bl a sjungs den kända slagdängan "Ballad of the Runaway Horse" ihop med ingen mindre än Jennifer Warnes!
LarsF skrev:hifikg skrev:Ska ta mig ner och lyssna på det här albumet med duetter, bl a sjungs den kända slagdängan "Ballad of the Runaway Horse" ihop med ingen mindre än Jennifer Warnes!
Har precis börjat lyssna, och första 2 låtarna håller hög klass, ser fram emot resten. Bra tips
hifikg skrev:LarsF skrev:hifikg skrev:Ska ta mig ner och lyssna på det här albumet med duetter, bl a sjungs den kända slagdängan "Ballad of the Runaway Horse" ihop med ingen mindre än Jennifer Warnes!
Har precis börjat lyssna, och första 2 låtarna håller hög klass, ser fram emot resten. Bra tips
Vi skulle nog kunna byta skivsamling med varandra o fortsätta trivas med urvalet
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster