:format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-5414783-1392762197-2100.jpeg.jpg)
Inte så ofta man råkar på nån som hört denna. Bra grejor!
Moderator: Redaktörer
LarsF skrev:Lyssnar på Wim Mertens - What are we, locks, to do?
Annorlunda minst sagt, nån som kan översätta albumtiteln?
PekkaJohansson skrev:He, den där har jag i skivhyllan! Bra inspiration när det nu bär ner till musikrummet - men först Ottawan och "Hands up"!
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:Här finns uppenbart talang men upplevelsen förstörs i hög grad av den usla produktionen - piano och sång är beslöjade, distorderade, komprimerade och eq:ade. Det finns ett stort smutsigt fönster mellan mig och musiken.
Bill50x skrev:LarsF skrev:Lyssnar på Wim Mertens - What are we, locks, to do?
Annorlunda minst sagt, nån som kan översätta albumtiteln?
Wim är en gammal favorit, mycket spännande musik. Mitt första album med honom är "Maximizing th Audience" från 1984 och ett av dem jag spelar mest.
https://tidal.com/browse/album/38912743
[ Bild ]
/ B
jogge skrev:Saga-samlingen växer. Progressive rock som ändå är catchy. Det kan bero på att det melodiska keyboardspelet har en framträdande roll antar jag.
PekkaJohansson skrev:jogge skrev:Saga-samlingen växer. Progressive rock som ändå är catchy. Det kan bero på att det melodiska keyboardspelet har en framträdande roll antar jag.
jogge är på rätt spår!
Efter en överraskande välljudande skiva med skotsk folkmusik hörs nu Dean Martin och inte överraskande det mesta av albumet "Houston" från 1965. Satsar därefter på att provlyssna en del ur den senaste tidens skivpåsar - men som vanligt blir det nog en och annan gammal favorit utöver det.
Edit: Hur rätt hade jag inte? Nu spelar jag en av världens bästa discolåtar, nämligen Bee Gees "Tragedy" på en fransk Polydor-samling från 1989. Inget larv med överstyrning, distorsion, överdriven eq eller kompression - bara välproducerad, välarrangerad och väl framförd musik som kan spelas starkt till stor njutning för öronen!
Med vänlig hälsning
Pekka
Bill50x skrev:
En höjdarpalatta. SVT sände konserten live TVÅ gånger och jag blev helt såld på denna version av klassisk musik. Sedan dess har jag köpt ett antal olika versioner av "Tavlor...", med symphoniorkester, synthversion med Tomita, jazzversion, syntrock med Mekong Delta, ett antal pianoversioner, bland annat med Janos Solyom - osv. ELP's framförande fick mig verkligen intresserad av klassisk musik.
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst