Hoppas bara det inte var Jöback du sökte på...

---
Och här kommer ett tips från mig:

Masha Qrella - Luck (2002, Monika Enterprise)
http://open.spotify.com/album/2vMzvT2Rj6OT96ZSTBAaup
Moderator: Redaktörer
Den var det länge sedan man spelade...Koffe skrev:Om jag nu skall lyfta något från min vecka så blir det Natalie Merchant och hennes skiva - Motherland - från 2001. Inte nytt alltså. Men väl värt en detour eller kanske snarare en retur....
Jag tror aldrig jag sett henne kategoriserad som jazz förut. Skulle kalla det mer åt singer/songwriter-pop hållet, men det finns väl lite jazz-inslag när jag tänker efter...Hmm. Jag tror förresten att det är den första skivan någonsin som jag gillat och som har haft labeln "jazz". Hmm. Jag börjar bli gammal. Eller rättare sagt jättegammal.
Koffe skrev:Den stora "En dela med sig av spotify fynd"- listan i Spotify. Totalt är det 976 låtar och det tar 2,8 dagar att lyssna igenom allt. Grattis till oss alla. Det är en liten musiksmak i sig själv.
FalloutBoy skrev:Bra idé! Får aktivera shuffle-funktionen och spela igenom listan. Har säkert missat mycket.
Koffe skrev:Jag känner att jag håller på att förlora överblicken över den här tråden. Vilket vore djävligt illa. Det kommer så mycket bra!
För att göra det lite enklare har jag lagt alla tips från alla er (och mej själv) i en enda spelista:
Hade albumet varit helt på franska hade det nog fungerat bättre.Koffe skrev:Hmm. Är det inte lite tyst i den här tråden? Jag hade i alla fall räknat med någon kommentar på den senaste bilden. Eller sitter ni och är förtjust häpna över fröken Brisas talanger?
Koffe skrev:SAMMA TRÅD! Nu med coolare namn
Koffe skrev:SAMMA TRÅD! Nu med coolare namn
phloam skrev:Fransk ton - Stereolab!
FalloutBoy skrev:Hon behärskar uppenbarligen inte det engelska språket riktigt, vilket kanske varit charmigt om hon inte samtidigt haft en så överdrivet fejkad amerikansk accent.
De franska låtarna var dock småmysiga. Lite "chanson" är ju aldrig fel.
FalloutBoy skrev:Lättklädda damer och nytt trådnamn. Allt för att locka in fler tipsare?
Hoppas det fungerar!
TCM skrev:Visst var det marknadföring som var din specialitet?![]()
Amerikanska med fejkad fransk accent då?Koffe skrev:Hon är amerikanska. Nu boende i Frankrike.
Koffe skrev:Jag gillar live... Sweet!
Någon som behöver en "invite" förresten? Jag har några... PM:a mej er mail- adress.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst