Moderator: Redaktörer
Kralle skrev:Något för den som gillar Dire Straits.
Arne Jansen och Stephan Braun: Going Home.
Hittade skivtipset i septembernumret av Stereophile.
jogge skrev:Magnum: Vigilante, LP. 80-talet och pastellfärg hörde ju ihop. Den här skivan ligger på mångas "Fulaste-omslag-lista" har jag förstått. Innehållet är i toppklass däremot. Denna och skivorna som de släppte innan och efter ("On A Storytellers Night" och "Wings Of Heaven") är de bästa de släppt och har full poäng från mig. På denna används något mer keyboards, vilket på andra halvan 80-talet var vanligt. Alla låtar är fantastiska, men låten Midnight (You won't be sleeping) fick lite minus av mig när det begav sig pga ett saxofonsolo, vilket jag nu verkligen gillar och sångaren Bob Catley lyfter allt ännu högre, särskilt när han kommer in i sitt berättar-sång-mode ("Storyteller"?).
[ Bild ]
Sisyphean: Colours Of Faith, LP-Gatefold.
[ Bild ]
makesrain skrev:jogge skrev:Magnum: Vigilante, LP. 80-talet och pastellfärg hörde ju ihop. Den här skivan ligger på mångas "Fulaste-omslag-lista" har jag förstått. Innehållet är i toppklass däremot. Denna och skivorna som de släppte innan och efter ("On A Storytellers Night" och "Wings Of Heaven") är de bästa de släppt och har full poäng från mig. På denna används något mer keyboards, vilket på andra halvan 80-talet var vanligt. Alla låtar är fantastiska, men låten Midnight (You won't be sleeping) fick lite minus av mig när det begav sig pga ett saxofonsolo, vilket jag nu verkligen gillar och sångaren Bob Catley lyfter allt ännu högre, särskilt när han kommer in i sitt berättar-sång-mode ("Storyteller"?).
[ Bild ]
Sisyphean: Colours Of Faith, LP-Gatefold.
[ Bild ]
Lyssnade på både Vigilante och On A Storyteller's Night så sent som i förra veckan!Om man gillar livealbum kan jag rekommendera deras skiva The Spirit. Bra närvarokänsla.
jogge skrev:Front 242: Official Version, LP. Jag tror det här var deras stora genombrott. Åtminstone var det här jag uppmärksammade EBM första gången, främst var det låten Masterhit (och några från tidigare album) som ledde mig in i genren. Intressant i detta är också "bråket" mellan hårdrockare och synthare. Jag var väl rätt neutral, men höll mig mest på den tuffare hårdrockens sida. Här märkte jag att viss synth hade blivit betydligt hårdare än den oftast rådande pudelmetallen. Klassiker.
[ Bild ]
Polynation: Wildeburg / Coral, 12"
[ Bild ]
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 33 gäster