Hmm, vem är denne "Bodie"? Har Bodie t.ex. en undulat som har kolat? Eller? Grymt mystisk skivtitel iaf

Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev:New Order har en förmåga att leverera små mästerverk. Det kan var en hel låt, det kan vara några takter. Några sekunder. Hörde detta i morse. Jag har aldrig brytt mig om deras texter, men kanske finns det flera juveler däri?
Some people get up at the break of day
Gotta go to work before it gets too late
Sitting in a car and driving down the road
It ain't the way it has to be
But that's what you do to earn your daily wage
That's the kind of world that we're living in today
Isn't where you wanna be
And isn't what you wanna do
Krafty - New Order
NEW ORDER - EVERY SECOND COUNTS skrev:Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo
CODY skrev:KöptvÅng: februarinumret av Mojo, som har 11-sidig New Order special och närmare bestämt en återinspelning av Power Corruption & Lies och massor av bilder på Gillian
Max_Headroom skrev:CODY skrev:KöptvÅng: februarinumret av Mojo, som har 11-sidig New Order special och närmare bestämt en återinspelning av Power Corruption & Lies och massor av bilder på Gillian
Återinspelningen är väl en massa covers?
CODY skrev:Max_Headroom skrev:CODY skrev:KöptvÅng: februarinumret av Mojo, som har 11-sidig New Order special och närmare bestämt en återinspelning av Power Corruption & Lies och massor av bilder på Gillian
Återinspelningen är väl en massa covers?
Precis så är det. Och det är en riktigt, riktigt bra skiva. På Mojos hemsida finns ett litet pot-purri på NO videos med kommentarer.![]()
http://www.mojo4music.com/blog/2011/12/new_orders_greatest_flicks.html
Max_Headroom skrev:Orginalplattan är ojämn men innehåller hela 2 mästerverk
Max_Headroom skrev: Blue Monday räknas dock inte som mästerverk, den är bara jävligt snygg i 12" version.
slockna skrev: herr LLandudno
CODY skrev:slockna skrev: herr LLandudno
+ 1
Han chefar. Dessutom är det så att jag råkar veta att det sista exemplaret i Sverige av mojos februarinummer finns i Ransta. Om du inte köper det kanske du inte får höra Biospeheres version av Blue Monday
Vi är väldigt stolta över att kunna presentera Peter Hook & The Light när dessa går upp på Debasers scen för att framföra ett stycke brittisk musikhistoria, Joy Divisions debutalbum "Unknown Pleasures" i sin helhet!
Peter Hook, legendarisk bassist i både Joy Division och senare New Order, behöver knappast en närmare introduktion. Med sitt band The Light beslutade han sig för att hedra Joy Divisions enastående arbete och den framlidna Ian Curtis obestridliga genialitet genom att ge oss möjligheten att få höra mästerverket "Unknown Pleasures" (1979) live i sin fulla prakt. Detta skedde för första gången i maj 2010 på Peter Hooks Factory Club i Manchester och sen dess har han och bandet uppträtt över hela Europa, Australien, Nya Zeeland och USA.
CODY skrev:Det är sant!
http://www.debaser.se/kalender/7952/Vi är väldigt stolta över att kunna presentera Peter Hook & The Light när dessa går upp på Debasers scen för att framföra ett stycke brittisk musikhistoria, Joy Divisions debutalbum "Unknown Pleasures" i sin helhet!
Peter Hook, legendarisk bassist i både Joy Division och senare New Order, behöver knappast en närmare introduktion. Med sitt band The Light beslutade han sig för att hedra Joy Divisions enastående arbete och den framlidna Ian Curtis obestridliga genialitet genom att ge oss möjligheten att få höra mästerverket "Unknown Pleasures" (1979) live i sin fulla prakt. Detta skedde för första gången i maj 2010 på Peter Hooks Factory Club i Manchester och sen dess har han och bandet uppträtt över hela Europa, Australien, Nya Zeeland och USA.
http://www.debaser.se/img/4618.jpg
TCM skrev:Men varför på en tisdag och så snart. Får nog ta och sjukskriva mig så jag kan planera det här![]()
PS. då får jag chansen att visa upp min nya tatuering
Jansson skrev:TCM skrev:Men varför på en tisdag och så snart. Får nog ta och sjukskriva mig så jag kan planera det här![]()
PS. då får jag chansen att visa upp min nya tatuering
http://media1.break.com/dnet/media/2011 ... thumb.jpeg
Perfekt!
Då ses vi på Debaser.
Biljett givetvis inköpt.
phloam skrev:En seriös fråga; vem/vilka låg bakom alla dessa låtar från JD/NO? Var det Bernie som skrev texterna? Hur gick det till egentligen?
All songs written by Joy Division.
All songs written by New Order
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster