Nu spelas:

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
jogge

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2025-09-19 22:29

Peter Murphy: Cascade, CD. När jag hittade skivan på biståndsbutiken kollade jag upp honom på rateyourmusic och såg då att det var sångaren från Bauhaus. Så jag köpte den. Nu var det tur att jag alltid ger skivor jag köper en, två eller tre chanser. För första gången tyckte jag mest att det var rätt tråkig och intetsägande musik och tänkte att den kommer nog att läggas i sälj/byt bort-högen här hemma. Vid andra lyssningen (nu) förstod jag den bättre; Lugn alternativ rock med lätt gotiskt skimmer. Och baske mig om jag faktiskt drar en musikalisk parallell till ett band jag verkligen gillar; The Church.
Bild

Muscle Mass: Kit Walker XXIV, Download.
Bild

Användarvisningsbild
Daad

Inläggav Daad » 2025-09-19 22:42

Jon and Vangelis - The Friends Of Mr Cairo Vem minns inte I´ll find my way home som blir lyssningstips ihop med Outside of this (Inside of that).
Jon and Vangelis - The Friends Of Mr Cairo.jpg
Jon and Vangelis - The Friends Of Mr Cairo.jpg (28.69 KiB) Visad 135 gånger

Emily Loizeau - La souterraine (Edition Deluxe) Strömmas i skrivande stund.
Emily Loizeau - La souterraine (Edition Deluxe).jpg
Emily Loizeau - La souterraine (Edition Deluxe).jpg (19.2 KiB) Visad 135 gånger

Användarvisningsbild
jogge

Inläggav jogge » 2025-09-19 23:02

Daad skrev:Jon and Vangelis - The Friends Of Mr Cairo Vem minns inte I´ll find my way home som blir lyssningstips ihop med Outside of this (Inside of that).

Åhh, I'll find my way home är en pärla. Den var det ett tag sedan jag lyssnade på. Tack för påminnelsen :)

Användarvisningsbild
Daad

Inläggav Daad » 2025-09-19 23:13

jogge skrev:
Daad skrev:Jon and Vangelis - The Friends Of Mr Cairo Vem minns inte I´ll find my way home som blir lyssningstips ihop med Outside of this (Inside of that).

Åhh, I'll find my way home är en pärla. Den var det ett tag sedan jag lyssnade på. Tack för påminnelsen :)

Javisst är det en pärla! Varsågod. :)

Användarvisningsbild
jogge

Inläggav jogge » 2025-09-21 13:59

I Spy: The International Feel, 7". Trevlig gråaktig pop från 1987. Både titelspåret och B-sidans So-long fanns visst med på albumet "The Crystal Fire", som jag köte senare.
Bild

Användarvisningsbild
jogge

Inläggav jogge » 2025-09-21 16:47

The Dubliners: Seven Deadly Sins, LP. En återutgåva av albumet "At It Again!" med annan titel. Irländsk folkmusik. Det är en genre jag inte lyssnat på så mycket. Bra, men lite "dussin-känsla" kanske? Nu kan jag ha fel, men det låter som de helt enkelt följer fåran och inte ger sig ut på några större äventyr. Å andra sidan skall det väl inte vara så himla komplicerat heller.
Bild

Paradise Lost: Ascension, Box.
Bild

Användarvisningsbild
Daad

Inläggav Daad » 2025-09-21 22:15

Anne Clark, Ulla Van Daelen, Justin Ciuche - Borderland - Found Music for a lost a Lost World Ett subjektivt välproducerat album. Lyssningtips Border train, A music deep inside samt Improvisation IV.
Anne Clark - Borderland.jpg
Anne Clark - Borderland.jpg (38.52 KiB) Visad 87 gånger

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2025-09-21 23:17

Nu spelas en cd-samling med musik av Ennio Morricone ur Sergio Leones dollartrilogi. Det är förstås mycket bra!

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2025-09-22 22:26

Efter France Gall, Lucy Ann Polk och Brenda Lee spelas nu en kompaktskiva med bulgariska damkörer. Den schweiziske affärsmannen, organisten och producenten Marcel Cellier vann på 1970-talet stor framgång med dessa inspelningar. Innan dess hade Cellier upptäckt samt inlett ett mångårigt samarbete med panflöjtspelaren Gheorghe Zamfir.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Föregående

Återgå till Musikstugan