Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Cornelis Vreeswijk - Felicias svenska suite, cd 1988
Med vänlig hälsning
Pekka
Britt-Gunnar skrev:K
Mogwai- kicking a dead pig fear satan remixes
Bill50x skrev:soundbrigade skrev:Banco del Mutuo Soccorso - Come In Un'Ultima Cena
Bra skiva. Som med många andra grupper från den tiden så var dom bäst då. Seguendo Le Tracce från 2006 är inte lika självklart bra.
/ B
Som PFM ungefär, fast ibland lite kryddat med keltisk folkmusik (!).soundbrigade skrev:Banco känns på många sätt mycket nyskapande.
Bill50x skrev:Museo Rosenbachs Exit kom väl år 2000? Men sedan finns det någon live också som jag hittat och laddar ner. Bootleg kanske?
/ B
soundbrigade skrev:Bill50x skrev:Museo Rosenbachs Exit kom väl år 2000? Men sedan finns det någon live också som jag hittat och laddar ner. Bootleg kanske?
Tror den live är officiell med blandad kompott. Tyckte den var jobbig. Exit kom ....1999. Det är en av mina favoritskivor, alla kategorier.
Bill50x skrev:soundbrigade skrev:Bill50x skrev:Museo Rosenbachs Exit kom väl år 2000? Men sedan finns det någon live också som jag hittat och laddar ner. Bootleg kanske?
Tror den live är officiell med blandad kompott. Tyckte den var jobbig. Exit kom ....1999. Det är en av mina favoritskivor, alla kategorier.
Verkar finnas 4 skivor med dom... På den här sidan skriver dom att Exit kom 2000, men man ska inte lita på allt som står på nätet...
http://www.progarchives.com/artist.asp? ... iscography
/ B
CODY skrev:Britt-Gunnar skrev:K
Mogwai- kicking a dead pig fear satan remixes
Är det dubbeln med My Bloody Valentine remixarna också? Mycket bra. Nu
får du köpa Travel is Dangerous mixarna också, som är ännu bättre. Finns
en hel del fräck bas på pig samlingen. Enjoy.
Själv:
En 33 varvs USA EP med identisk A och B-sidaStor kaffefläck.
soundbrigade skrev:Britt-Gunnar, du verkar ha lite klassisk smak. Har du kläm på operor som Tjajkovskijs Nötknäpparen och Evgenij Onegin samt Puccinis Madame Butterfly?
Hittar inga skivor med dem.
Britt-Gunnar skrev:klassisk smak ja, vad det gäller kläm finns det säkerligen flera andra här som har bättre klämhur menar du inte hittar skivor?
soundbrigade skrev:Britt-Gunnar skrev:klassisk smak ja, vad det gäller kläm finns det säkerligen flera andra här som har bättre klämhur menar du inte hittar skivor?
Har letat lite i skivaffärer men antingen inte hittat nåt, eller hitatt Classical Highlightseller en box som kostar en njure och halva levern ...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster