Efter att ha hört Francoise Hardys "Et meme"/"However much" ett tiotal gånger på omväxlande franska och engelska har jag nu bytt till Peter Gabriel och "Shock the monkey".
http://www.youtube.com/watch?v=I6zIEfSxqkg Sheryl Crow - genialiskt. Grejen var väl att Kevin G och några till musiker skrev denna hit. Jag minns att jag skämdes att jag tyckte denna var jättebra när den kom. Om det var Sheryl som skrev denna så är det ju konstigt att hon inte förvaltade sin talang lite bättre. Det gick ju 90 grader utför efter denna skiva.
Liracen är öppnad, getosten ligger på temperering, fikonmarmeladen är framställd och Jacques Brel sjunger om borgerskapet - fredagskvällen är påbörjad!
PekkaJohansson skrev:Liracen är öppnad, getosten ligger på temperering, fikonmarmeladen är framställd och Jacques Brel sjunger om borgerskapet - fredagskvällen är påbörjad!
FalloutBoy skrev:Trevligt att Warp Records digra katalog börjar komma upp på Spotify! Nu slipper man gå hela vägen till skivstället när man vill spela Autechre.
Avslutade nyss 'Vanilla Fudge och "You keep me hangin' on" och är nu inne på Jefferson Airplane och "Somebody to love". Psykedeliskt så det förslår. Sämre har man hört.