Vad lyssnar ni på?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2006-09-23 11:54

Sitter och sjunger - "how deep is your fjord..." :-) :-)

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2006-09-28 23:25

Koffe skrev:
phloam skrev:En retorisk fråga :) Hmm, vad är man egentligen... har nog alltid gillat extrem/experimentell musik. Så synthen är självklar :)

Inte alls! Hade du lugg och lyssnade på Depeche Mode, Human League eller Yazoo på åttiotalet? Kunde du programera en miniräknare? Det hade/gjorde/kunde jag ;-)

Ok då! Erkänner enl ovan :) Det började med Kraftwerk på monobandare i mycket unga år.... När jag tänker efter så är det nog så att jag som synthare i själ och hjärta gled in på andra mer experimentella områden efterhand, inte tvärtom! Som i början på 90talet när jag blev frälst på laser & techno/ambientsvängen.... men det är ju också synth :D

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2006-09-29 01:26

phloam skrev:Som i början på 90talet när jag blev frälst på laser & techno/ambientsvängen.... men det är ju också synth

Är det inte distad elgitarr, så är det synth, helt klart. :wink:

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2006-09-29 01:37

Magnuz skrev:
phloam skrev:Som i början på 90talet när jag blev frälst på laser & techno/ambientsvängen.... men det är ju också synth

Är det inte distad elgitarr, så är det synth, helt klart. :wink:

hehe, jag kommer att tänka på hur vissa synthgrupper insåg den kommersiella potentialen i distad elgitarr... (Ministry! Frontline Assembly!) Det är tur att vi har musikrecensenter som ständigt hittar på nya etiketter :) typ "electroclash" :roll: :D

Föregående

Återgå till Musikstugan