Moderator: Redaktörer
Slartibartfast skrev:
TCM: Jag håller med om att 1979 är en bättre låt än låt, och jag gillar båda videorna. Jag gillar även Zero videorna. Men jag ville inte ta alla, och valde då den som jag senast kommer glömma av de tre.
/J
Koffe skrev:Fråga. Är inte musikvideon nutidens opera? Är en dokumentär inspelning av bandet som spelar, rätt upp och ner, i huvudtaget en musikvideo? Krävs det inte större verkshöjd för att det skall vara en riktig musikvideo?
I den här tråden, borde det då inte ligga just bra MUSIKVIDEOS. Några killar som lirar i en replokal, hur duktiga de än är på att spela fort, är ingen musikvideo. För vi skall väl inte lägga in allt vi hitta på youtube med våra favorit artister? Är det inte att göra ett ur val av just BRA MUSIKVIDEOS som gör den här tråden intressant?
andy skrev:Min intention var att allt som har ett film-dokumentärt värde om musik är av intresse.
Jag tycker det är synd att sätta upp ramar på ett sådant ämne då det skulle innebära att operasångerskan skulle tystnat eftersom hon inte hamnar innanför ramen för en musikvideo.
Koffe skrev:Snyggt och coolt! Orbital - The Box. Vart har Andy tagit vägen föresten?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster