Moderator: Redaktörer
Något föga entusiastiskt fan fick på truten, eller var det något annat??Magnuz skrev:Vad gjorde Owe Thörnqvist för konstigheter på 80-talet ?
phloam skrev:Men egentligen är det väl rätt svårt att hitta rent OETISK musik. Skulle vara rent rasistisk/hatisk/uppviglande till våld osv.
soundbrigade skrev:phloam skrev:Men egentligen är det väl rätt svårt att hitta rent OETISK musik. Skulle vara rent rasistisk/hatisk/uppviglande till våld osv.
Jag förutsätter att det inte finns någon objektivt "oetisk" musik. Försökte locka fram personliga referenser och känslor.
phloam skrev:Aha! Jamen då så.... hmm, dragspel, frijazz, salsa, Britney Spears.... synnerligen oetisk musik! Stoppa den!
soundbrigade skrev:Slarti har en poäng: musik som görs i propagandistiskt syfte saknar ofta () en hel del kvalitet varför den riskerar att bli totalt ointressant. Det räcker att lyssna på de där Heja-Sverige-låtarna allehanda idrottslandslag spelar in för ett VM.
mapem skrev:Håller ni med, eller är jag bara en bakåtsträvare som vill se och höra äkta vara och inte förstår finessen med de tekniska landvinningarna?
Almen skrev:Mitt grundläggande kriterium för att lyssna på musik är: tycker jag det är bra eller inte? Sedan bryr jag mig inte om huruvida artisten "egenligen" inte kan sjunga, eller hur mycket eller litet som är fixat i studion. Tycker jag det är bra, så är det bra.
Nja. De använder videon för att tjäna pengar. Om de hade kunnat tjäna mer pengar på att stärka människors självförtroende skulle de göra det.phloam skrev:En sak som faktiskt.se är jävligt oetisk är hur den rent kommersiella populärmusiken använder video. Man använder metodiskt videon som ett verktyg för att skapa mindervärdeskomplex.
Det håller jag så klart med om. Gillar Frank Zappas "Overdubs: Lots".Det är skillnad när man ärligt redovisar hur det går till och när allt är bluff, menar jag.
soundbrigade skrev:Något föga entusiastiskt fan fick på truten, eller var det något annat??Magnuz skrev:Vad gjorde Owe Thörnqvist för konstigheter på 80-talet ?
Almen skrev:mapem: Har faktiskt en inspelning från en P3-sändning från Fasching 1993 (typ) med Stina.
1991 kan mycket väl stämma. Och jo, det verkar vara samma konsert. mp3 var mina, ingen jättedålig kvallis, men har du något bättre format?Bill50x skrev:Almen skrev:mapem: Har faktiskt en inspelning från en P3-sändning från Fasching 1993 (typ) med Stina.
Jag med. Jag har fem låtar på strax över 45 minuter, samma för dig eller har du fler låtar?
Tror förresten inspelningen är från -91.
/ B
Almen skrev:Nja. De använder videon för att tjäna pengar. Om de hade kunnat tjäna mer pengar på att stärka människors självförtroende skulle de göra det.phloam skrev:En sak som faktiskt.se är jävligt oetisk är hur den rent kommersiella populärmusiken använder video. Man använder metodiskt videon som ett verktyg för att skapa mindervärdeskomplex.
phloam skrev:ja det är fint hur vi tar hand om våra tonåringar.... oetiskt är bara förnamnet (tycker jag iaf)
Gösta Nystroem skrev:Hr jazzkungen och människoätarättlingen Louis Armstrong visar sin slätrakade flodhästfysionomi. Flaxande med en helt vanlig mässingstrumpet och en jättestor vit näsduk klafsar han fram till tribunen, visar tänderna, snörvlar, upphäver ett av sina vilda negroafrikanska förfäders urtjut, då och då omväxlande med ett gravhest gorillevrål från urskogen. Att hans lungor hålla är förvånande, men fysiskt brås han nog både på förfäder och gorillor.