Moderator: Redaktörer
Almen skrev:Bruce är för mig i samma kategori som Dylan och Lundell. Så, förutom några få juveler, nej.
Jocke skrev:[s]Almen[/s]PerStromgren skrev:Hm... Är det inte så att hrr Springsteen, Dylan och Lundell har en röstkvalitet gemensamt?
Nyvaken och bakfull?^^
Almen skrev:Jocke skrev:[s]Almen[/s]PerStromgren skrev:Hm... Är det inte så att hrr Springsteen, Dylan och Lundell har en röstkvalitet gemensamt?
Nyvaken och bakfull?^^
Är det därför det går så illa med citeringen?
Almen skrev:Jocke skrev:[s]Almen[/s]PerStromgren skrev:Hm... Är det inte så att hrr Springsteen, Dylan och Lundell har en röstkvalitet gemensamt?
Nyvaken och bakfull?^^
Är det därför det går så illa med citeringen?
hifikg skrev:Det e ju hur skönt som helst att höra Robert kväda sina egna verk.
PerStromgren skrev:hifikg skrev:Det e ju hur skönt som helst att höra Robert kväda sina egna verk.
Pratar vi Hr Zimmerman? Betraktar du det som skönt? Då har du allt haft ett uselt liv hittills!
MagnusÖstberg skrev:På lördag är det dags för mig att ryckas med i känslan
sprudel skrev:Jösses, så mycket feeling den här killen genererar!
Får ni inga vibbar av Börjes musik är det inget att göra åt. Inte ens en riktig anläggning kan rädda dessa förtappade själar, och inget på Apoteket heller.
Har ni provat Lasse Stefanz. Det kanske kan vara något.
shifts skrev:Varför skulle det vara så? Fånigt inskränkt sagt. Finns nog få artister som jag bryr mig så lite om som ABB Dylan.
shifts skrev:Nej, det tycker inte jag heller att smörsångare är, men någon annan gör säkert det, precis som du tycker att Bruce Springsteen är det. Själv tycker jag Plastikman är en bra förebild. Och Stephen O'Malley.
Det är i mina ögon mycket mera inskränkt att säga att om man inte uppskattar Dylan eller Spingsteen, uppskattar man inte musik – än det omvända.
phloam skrev:xeizo, shifts dissar inte Dylan som artist utan menar nog bara att det kanske finns annat som känns mer angeläget idag än en dinosaur som var banbrytande... på 60-talet
Dylan är såklart skitbra, det håller nog shifts med om i sak, men blanda inte ihop "bra" och "bry sig om". Jag tycker Dylan är suverän, en legend, men jag kan inte engagerar mig i honom nu bara för det.
shifts skrev:Ungefär så som phloam skrev. Skulle inte komma mig för att säga att Dylan eller Springsteen är dåliga artister.
shifts skrev:En av mina favoritlåtar är en livelåt med Bruce, så pytsan heller.
Sitter just nu och njuter av Arvo Pärts Alina. Alldeles innan hans Triodion. Tjuvkikar du på mina spellistor? :O
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster