Moderator: Redaktörer
KorkSniff skrev:Svante, kan du inte masvisa denna?
Jag tycker tamejtusan att trummorna låter som trummor här!
Kan det vara så att det är idealister vi har att göra med?!?!
De har koll på hur de vill att det skall låta. Jag tror
Att ljudet är viktigt för dp...
JB skrev:KorkSniff skrev:Svante, kan du inte masvisa denna?
Jag tycker tamejtusan att trummorna låter som trummor här!
Kan det vara så att det är idealister vi har att göra med?!?!
De har koll på hur de vill att det skall låta. Jag tror
Att ljudet är viktigt för dp...
KorkSniff skrev:PekkaJohansson skrev:bomellberg skrev:Level 42 möter Pet Shop Boys.
...möter Earth, Wind & Fire. Inte oävet, men heller inte högintressant.
Med vänlig hälsning
Pekka
Jag utmanar dig att nämna något högintressant på säg de senaste fem åren?
PekkaJohansson skrev:KorkSniff skrev:PekkaJohansson skrev:bomellberg skrev:Level 42 möter Pet Shop Boys.
...möter Earth, Wind & Fire. Inte oävet, men heller inte högintressant.
Med vänlig hälsning
Pekka
Jag utmanar dig att nämna något högintressant på säg de senaste fem åren?
Något högintressant från de senaste fem åren? Den var knepig!
Med vänlig hälsning
Pekka
KorkSniff skrev:De nämner att daft punk och georgio aktivt tar ställning mot loudness-war. De hade jämfört filerna från denna skiva med låtar från andra aktuella artister, och visat att denna är mycket mindre "processad".
KorkSniff skrev:Skivan spelas i sin helhet i "elektroniskt" i P2 just nu.
Skön stämning, och de snackar litet kring låtarna!
Rekommenderas!
De nämner att daft punk och georgio aktivt tar ställning mot loudness-war. De hade jämfört filerna från denna skiva med låtar från andra aktuella artister, och visat att denna är mycket mindre "processad".
Intressant. Kul att vi var detta litet på spåret litet tidigare i tråden!
PekkaJohansson skrev:KorkSniff skrev:De nämner att daft punk och georgio aktivt tar ställning mot loudness-war. De hade jämfört filerna från denna skiva med låtar från andra aktuella artister, och visat att denna är mycket mindre "processad".
Häpnadsväckande uppgift mot bakgrund av MasVis-bilden längre upp i tråden. Enligt den är skivan lika mosad som annat som ges ut i dag.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:KorkSniff skrev:De nämner att daft punk och georgio aktivt tar ställning mot loudness-war. De hade jämfört filerna från denna skiva med låtar från andra aktuella artister, och visat att denna är mycket mindre "processad".
Häpnadsväckande uppgift mot bakgrund av MasVis-bilden längre upp i tråden. Enligt den är skivan lika mosad som annat som ges ut i dag.
Med vänlig hälsning
Pekka
Med vänlig hälsning
Pekka
KorkSniff skrev:...men man får väl glädjas åt de få gånger det går åt rätt håll...
DL skrev:Jag sällar mig till skaran som tycker den är grym!
Känns som det perfekta soundtracket till en kall dryck när mörkret lägger sig över en varm sommarnatt.
Somchart skrev:Alexi skrev:I det något udda formatet 88khz/24-bit.
Såg detta också! Rapporterar när jag lyssnat.
Med vänlig hälsning
Pekka
farbman skrev:Somchart skrev:Alexi skrev:I det något udda formatet 88khz/24-bit.
Såg detta också! Rapporterar när jag lyssnat.
Denna köpte jag i 'studio master' version på hdtracks.
Get Lucky har t.o.m 0,1db lägre crest i masvis än MP3 versionen som JB lagt in ovan.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster