Moderator: Redaktörer
Frisk skrev:Nu har jag hunnit lyssna både i bil och hemma. I bilen lät det definitivt ok, kanske lite komprimerade trummor. Hemma har jag inte heller supermycket att anmärka på. "Livet går" 22sekunder in samt 37 sekunder in bryter rösten totalt samman, jag antar det är dist av något slag, det låter ungefär som jag upplever en dålig högtalarkabelanslutning. Trummorna saknar definitivt dynamik men som helhet tycker jag nog ändå det låter bättre än ganska mycket nytt. Rösten tycker jag är ganska ren och tydlig i stort.
Vad är det du tycker låter illa? Så kan jag försöka lyssna efter just det. Ska lyssna kritiskt några gånger till.
goat76 skrev:Frisk skrev:Nu har jag hunnit lyssna både i bil och hemma. I bilen lät det definitivt ok, kanske lite komprimerade trummor. Hemma har jag inte heller supermycket att anmärka på. "Livet går" 22sekunder in samt 37 sekunder in bryter rösten totalt samman, jag antar det är dist av något slag, det låter ungefär som jag upplever en dålig högtalarkabelanslutning. Trummorna saknar definitivt dynamik men som helhet tycker jag nog ändå det låter bättre än ganska mycket nytt. Rösten tycker jag är ganska ren och tydlig i stort.
Vad är det du tycker låter illa? Så kan jag försöka lyssna efter just det. Ska lyssna kritiskt några gånger till.
Sången är så överkomprimerad att den låter väldigt platt och är extremt dominerande vilket gör att den överlappar övrig instumentering så pass mycket att det mer påminner om karaoke än ett gemensamt framförande, hon är helt enkelt inte där med de andra musikerna.
Trummorna saknar dynamik och ljudet är väldigt monotont, framför allt virveltrumman där varje slag låter nästan precis likadant.
Det är väl just de två sakerna, sången och trummorna som låter minst bra.
Morello skrev:JAg var tvungen att stänga av skräpet per omgående. Jag spiller inte min tid på med uppsåt vandaliserade fonogram.
Morello skrev:Satt för övrigt och lyssnade på ett par, tre album med Alan Parson från 1970-talet på vinyl igår - rena rama audiofilvaxen jämfört med detta.
sprudel skrev:@Goat som kan det här, vad har de gjort?
Anders J skrev:Det är en perfekt mixad låt optimerad för headset i ett stridsflygplan,
PekkaJohansson skrev:Alan Parsons heter personen och gruppen heter Alan Parsons projekt. Det är alltså inte genitiv-s!
Frisk skrev:"Livet går"
Kalejdokom skrev:Frisk skrev:"Livet går"
Det finns inget spår som heter så på den aktuella skivan. Vilket album är det som diskuteras i tråden?
Jag har försökt lyssna för att hitta "felen" som diskuteras.
hifikg skrev:Tar mig friheten att, i detta slutna sällskap, lägga ut en av låtarna från skivan, skriv gärna vad ni tycker.
https://www.dropbox.com/s/he6yq2nnj2yq6 ... u.aif?dl=0
Sitter nöjd
Morello skrev:PekkaJohansson skrev:Alan Parsons heter personen och gruppen heter Alan Parsons projekt. Det är alltså inte genitiv-s!
Helt riktigt, helt korrekt.
PekkaJohansson skrev:Alan Parsons heter personen och gruppen heter Alan Parsons Project. Det är alltså inte genitiv-s!
Med vänlig hälsning
Pekka
sprudel skrev:Valde att lyssna vidare istället för att korrigera texten.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster