Moderator: Redaktörer
jass5188 skrev:Var kan man få tag i noter till Utskägård. Vilket förlag har publicerat den?
Nagrania skrev:Möjligen är det så fast jag har inte kunnat lokalisera den som stereo inspelning på skiva trots att jag sökt den i över tjugofem år. Men jag har den som 15":s kopia från original tejpen.
Bill50x skrev:Nagrania skrev:Möjligen är det så fast jag har inte kunnat lokalisera den som stereo inspelning på skiva trots att jag sökt den i över tjugofem år. Men jag har den som 15":s kopia från original tejpen.
Eftersom denna inspelning inte längre går att få tag på (om jag förstått saken rätt) vore det en kulturgärning om du kunde göra en ripp i wav eller flac tillgänglig
/ B
Bill50x skrev:Nagrania skrev:Möjligen är det så fast jag har inte kunnat lokalisera den som stereo inspelning på skiva trots att jag sökt den i över tjugofem år. Men jag har den som 15":s kopia från original tejpen.
Eftersom denna inspelning inte längre går att få tag på (om jag förstått saken rätt) vore det en kulturgärning om du kunde göra en ripp i wav eller flac tillgänglig
/ B
Ragnwald skrev:Nagrania slutade väl posta på faktiskt, för flera år sedan, men skulle han läsa detta, så är det många som skulle uppskatta, om han skred till verket.
Men någon skicklig digitalisör, kan väl ta kontakt med Ingvar och rädda vad som räddas kan.![]()
+1
IngOehman skrev:Hej Josefin och välkommen till faktiskt!
Du hade en fenomenal Farfar. Även "April April"
är en höjdare för övrigt.
Är du själv aktiv i musikvärlden?
Hur kommer det sig att du hittade hit förrsten?
Vh, iö
petersteindl skrev:IngOehman skrev:Hej Josefin och välkommen till faktiskt!
Du hade en fenomenal Farfar. Även "April April"
är en höjdare för övrigt.
Är du själv aktiv i musikvärlden?
Hur kommer det sig att du hittade hit förrsten?
Vh, iö
+1![]()
Ingvar, Nagrania finns här i faggorna
Dags för lite sampling, kanske
![]()
MvH
Peter
IngOehman skrev:Väl på NK tog jag tag i en expedit (obs - inte en säljare) och frågade: Vad är det här? Och så visslade jag.
Han svarade innan jag kommit två takter in ens.![]()
IngOehman skrev:Det känns som om Bobbie Ericson är upptagen i finkulturen på riktigt, äntligen!<Snip>
Vh, iö
IngOehman skrev:Finkulturen är ett exkluderande begrepp, och jag är emot det, precis som du.
Jag uttryckte mig illa.
För mig är kultur det ordet betyder - odling! De verksamheter som uppstår och växer naturligt i ett samhälle. Om något så är det min uppfattning att mycket av det som skapas på politisk order eller på politiskt/alademiskt uppdrag (det vill säga som skapas av makthavare som använder andras pengar), inte är kultur. Det är pseudokultur.
Det är också min uppfattning att det inte finns något likhetstecken mellan ”kultur” och ”bra”. Kultur kan vara både fantastisk och fruktansvärd. Omfamnande och berikande, eller exkluderande, till och med omänsklig, diskriminerande och ohyggligt förfärlig, som många sociologiskt uppkomna (jag sa inte politiska/religiösa) kulturella utvecklingar är.
Bill50x skrev:IngOehman skrev:Finkulturen är ett exkluderande begrepp, och jag är emot det, precis som du.
Jag uttryckte mig illa.
För mig är kultur det ordet betyder - odling! De verksamheter som uppstår och växer naturligt i ett samhälle. Om något så är det min uppfattning att mycket av det som skapas på politisk order eller på politiskt/alademiskt uppdrag (det vill säga som skapas av makthavare som använder andras pengar), inte är kultur. Det är pseudokultur.
Det är också min uppfattning att det inte finns något likhetstecken mellan ”kultur” och ”bra”. Kultur kan vara både fantastisk och fruktansvärd. Omfamnande och berikande, eller exkluderande, till och med omänsklig, diskriminerande och ohyggligt förfärlig, som många sociologiskt uppkomna (jag sa inte politiska/religiösa) kulturella utvecklingar är.
Bra inlägg, kul att du är tillbaka.
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster