Moderator: Redaktörer
Ted_B skrev:Hm, de kunde ju lagt tvåkanalsmixen på en cd också, tycker jag.
Johan_Lindroos skrev:Tack för tipset, katten Jansson! Jag hade missat denna tråden tills jag fick syn på den idag. Efter jobbet svängde jag förbi Bengans och såg bara backvis av vinyl i butiken. I musik-DVD/Bluray-hörnan som var extremt liten fanns den inte. Efter en fråga i disken gick personalen och hittade den till slut på nyhetshyllan. Det känns trevligt att kunna gå och handla direkt i en butik. Bra jobbat Bengans!
Raskt hem och lyssna...
Remixerna låter onekligen trevligt. Klart mer bas. Men ni har ju alla missat det allra göttaste!![]()
![]()
...Multikanalsremixen.![]()
Belker skrev:Enligt den här recensenten är inte skillnaden mellan Blue-ray surround- och stereospår jättestor.
https://www.hiresedition.com/review/progressive-rock/pink-floyd-animals.html
The Blu-ray includes 192kHz / 24-bit Uncompressed Stereo dts-HD MA, a 5.1 Surround: 96kHz / 24-bit Uncompressed dts-HD MA, and the 1977 Original Stereo mix also presented as 192kHz / 24-bit Uncompressed dts-HD MA.
Det vore ändå fint om någon som äger CD 2018 remix kunde masvisa den. Det skulle ge en del svar.
sprudel skrev:Johan_Lindroos skrev:Tack för tipset, katten Jansson! Jag hade missat denna tråden tills jag fick syn på den idag. Efter jobbet svängde jag förbi Bengans och såg bara backvis av vinyl i butiken. I musik-DVD/Bluray-hörnan som var extremt liten fanns den inte. Efter en fråga i disken gick personalen och hittade den till slut på nyhetshyllan. Det känns trevligt att kunna gå och handla direkt i en butik. Bra jobbat Bengans!
Raskt hem och lyssna...
Remixerna låter onekligen trevligt. Klart mer bas. Men ni har ju alla missat det allra göttaste!![]()
![]()
Om Jansson inte spelar multin, kan hans Bluray-spelare mixa ned det spåret till två-kanal så att det då skiljer sig åt från det ursprungliga två-kanalsspåret?
sprudel skrev:sprudel skrev:Johan_Lindroos skrev:Tack för tipset, katten Jansson! Jag hade missat denna tråden tills jag fick syn på den idag. Efter jobbet svängde jag förbi Bengans och såg bara backvis av vinyl i butiken. I musik-DVD/Bluray-hörnan som var extremt liten fanns den inte. Efter en fråga i disken gick personalen och hittade den till slut på nyhetshyllan. Det känns trevligt att kunna gå och handla direkt i en butik. Bra jobbat Bengans!
Raskt hem och lyssna...
![]()
Om Jansson inte spelar multin, kan hans Bluray-spelare mixa ned det spåret till två-kanal så att det då skiljer sig åt från det ursprungliga två-kanalsspåret?
Jag uttrycker mig illa. Menar snarare att han spelar multispåret nedmixat i bluraymaskinen till 2-kanal, kan det påverka upplevelsen?
Belker skrev:Enligt den här recensenten är inte skillnaden mellan Blue-ray surround- och stereospår jättestor.
https://www.hiresedition.com/review/progressive-rock/pink-floyd-animals.html
The Blu-ray includes 192kHz / 24-bit Uncompressed Stereo dts-HD MA, a 5.1 Surround: 96kHz / 24-bit Uncompressed dts-HD MA, and the 1977 Original Stereo mix also presented as 192kHz / 24-bit Uncompressed dts-HD MA.
Det vore ändå fint om någon som äger CD 2018 remix kunde masvisa den. Det skulle ge en del svar.
Belker skrev:Perfekt! Om man jämför Pigs… 2018 hires som jag masvisade på sid 1 ser man tydlig skillnad mot CD. 1dB mer i crest bl.a. till hires favör. Så var det utrett! Hires 2018 på Qobus är the real deal!
lemmts skrev:Finns dessa verkligen remastrade som Animals 2018 remix? Kan inte hitta någon av dem på Qobuz.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster