PerStromgren skrev:steveo1234 skrev:För musik så kan du med fördel titta i faktiskt egna 20hz spotifytråd. För system vet jag inte riktigt vad du vill att jag ska posta. Bilder på system?
Någon slags referens vore fint. Jag är skeptisk, som du säkert förstår.
Beträffande musik har jag inget som kan spela sub 20Hz med någon framgång, så det blir svårt att leta. Jag tror heller inte att det bara är jag som har den begränsningen i systemet, ens här på faktiskt!
PS. Hur lyckades du posta referensen till den där spotifytråden? Jag fick ett elakt meddelande, tills jag tog bort mindre-än-tecknet.
Det beror lite på vad du vill se bara. Om du faktiskt menar 1hz (eller kanske tom under 1hz) till skillnad från 2hz eller 3hz gör ju i sammanhanget en stor skillnad. Det är problematiskt att mäta riktigt låga frekvenser.
En referens kan ju få vara mitt eget system? 6 stycken semikapablla 15" element på en 20m^2 på ett ungefär. Mäter såhär på sittplats

Fast, det är ju bara till 3hz. Och inte ens rakt dit enligt mätningarna.
Problemet man måste hantera för att komma ner i frekvens är att antingen ha en vettig signal-shaping eller att helt undvika roll-off som sen måste justeras bort i efterhand. Jag har valt det sistnämnda alternativet.
Nu är ju detta bara ett exempel. Det finns många andra system som kan göra samma sak och är betydligt mycket mer kapabla än mitt i sammanhanget ganska blygsamt dimensionerat system.
EDIT: Här har du en bild på en tredjedel av basarna: