Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Sången “Blame it on the boogie” finns på albumet “Destiny” med bröderna Jackson. För säkerhets skull beställde jag både den ovanliga japanska förstautgåvan för Europa och en senare österrikisk pressning. Har dessutom hittat en för mig ny holländsk grupp som spelar progressiv rock, Earth & Fire som inte ska förväxlas med Earth, Wind & Fire. Börjar med en utgåva från 1987 med gruppens enligt uppgift två bästa album på en kompaktskiva. "Song of the marching children" och "Atlantis" kom ursprungligen 1971 respektive 1973.
Bill50x skrev:PekkaJohansson skrev:Sången “Blame it on the boogie” finns på albumet “Destiny” med bröderna Jackson. För säkerhets skull beställde jag både den ovanliga japanska förstautgåvan för Europa och en senare österrikisk pressning. Har dessutom hittat en för mig ny holländsk grupp som spelar progressiv rock, Earth & Fire som inte ska förväxlas med Earth, Wind & Fire. Börjar med en utgåva från 1987 med gruppens enligt uppgift två bästa album på en kompaktskiva. "Song of the marching children" och "Atlantis" kom ursprungligen 1971 respektive 1973.
Tidig lunch idag?
/ B
Kronkan skrev:Elvis ”Frankie and Johnny” filmmusik från 1966 en tysk pressning -Vinyl
Johnny Griffin – The Congregataion Blue Note (1958) Fransk pressning 1984. Omslaget är gjort av Andy Warhol. Vinyl
https://www.youtube.com/watch?v=7oy4fP0t2Rk
Sedan en liten katastrof. Köpte på prov en modern Blue Note utgåva. Hade fallit på minst fyra punkter i den enklaste kvalitetskontroll. Ej centrerad korrekt. Varpar upp och ner så att PU tar i på ett ställe. Etiketten trasig. Vinylen ej rensad på kanterna. Ljudet???
Blue Note 4041. Tina Brooks - True Blue
PekkaJohansson skrev:Dagens stora fråga är om Tretow-samlingen med bland annat "Hubba hubba zoot zoot" och "Den makalösa manicken" är komprimerad eller inte.
Bill50x skrev:Jag har "Den makalösa manicken" i original (Disco Mix) på 12" maxi, ska jag rippa den så du kan jämföra?
/ B
PekkaJohansson skrev:Det var snällt, men jag börjar med att kolla samlingen. Jag tror att jag själv har 12-tummaren och det är gissningsvis en annan mix än singelversionen.Bill50x skrev:Jag har "Den makalösa manicken" i original (Disco Mix) på 12" maxi, ska jag rippa den så du kan jämföra?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster