Man börjar lyssna på skivan på låg volym och sedan låter man volymen öka allt eftersom låtarna passerar. Slutar med trevligt gung mot slutet av skivan.
Moderator: Redaktörer
StefanL skrev:Upptäckte denna tack vare denna trådenJag tackar ödmjukast! Mycket bra platta.
Känns som Fredrik sjunger på plattan, jag tycker iaf det.
Johan_Lindroos skrev:Det märkliga var att precis i när plattan var ny, så tyckte jag att den lät typ "ovanligt bra".
Johan_Lindroos skrev:Jag har haft skivan ända sedan den kom ut, och jag tycker att låtarna är väldigt bra. Bra skön musik helt enkelt. Men jag irriterar mig mer och mer för varje gång jag lyssnar, skivans ljudkvalitet lämnar mycket att önska. Det märkliga var att precis i när plattan var ny, så tyckte jag att den lät typ "ovanligt bra".
Nattlorden skrev:Det verkar vara stor skillnad i ljud på om man komprimerar varje instrument för sig till en viss nivå och mixar ihop jämfört med att mixa ihop allt och sedan komprimera....
2-ch skrev:Nattlorden skrev:Det verkar vara stor skillnad i ljud på om man komprimerar varje instrument för sig till en viss nivå och mixar ihop jämfört med att mixa ihop allt och sedan komprimera....
Och vilket av sätten skulle vara att föredra menar du?
Jansson skrev:http://productionadvice.co.uk/daft-punk-mastering/
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 14 gäster