Bugge Wesseltoft, Sande Kyrka.
Orginell lokal. Lite blandad konsert med soft piano och ett elektronika/live-looping parti på 20 minuter som var konsertes höjpunkt. Jag tycker annars att han pianogrejjor låter ganska lika.
Moderator: Redaktörer
E skrev:PPS. Stämmer man till 442 Hz eller så? Min app (för pianostämning)
antyder i alla fall en bit över 440 Hz på fjortonde bänk.
Dartman skrev:Progressive Circus på Babel i Malmö:
Lördag: Agusa, Green Asphalt, Bossebandet och Ozric Tentacles
Agusa, en ny upplevelse för mig,var mycket bra. Green Asphalt spelade mest Gentle Giant-covers, men även en del eget material. De var betydligt bättre än förra gången jag såg dem i Slottskogen. Bossebandet, gamla svenska progghjältar med Kenny Håkansson och Peter Bryngelsson i spetsen spelande Bo Hansson-låtar. De var helt okej, men de blir lite slarviga i spelet. Ozric Tentacles, Psych/Spacerock med en mycket bra rytmsektion. De blir en det sameness över tid med så meditativ musik, men i lagom portioner är det inte tokigt alls.
Söndag: Sonic Circus, Paatos, Moon Safari och Soen
Sonic Circus var mellanmjölksprog med en lite för ivrig trummis. Det var okej, men inget som stack ut. Paatos var riktigt bra, med en vass sångerska med fin scennärvaro. Bra musik! Moon Safari, bandet vi köpt biljetterna redan i början av februari för att få se, var fullständigt magnifika. Deras spelning tillhör det bästa jag sett på många år! Välrepeterat, tajt, stämsång som sitter som en fläskläpp, kopiöst driv från trummisen, bra publikkontakt och ett fantastiskt set. Får ni chansen, gå och se! Soen hade jag nog fel förväntningar på. Jag trodde det skulle varit hårdare, men nu blev det lite småsegt för mig. Kanske var jag påverkad av den fullständiga urladdningen Moon Safari bjöd på?
Som helhet var det en riktigt bra festival.Vi hängde på låset båda dagarna, och kunde därför stå på primeplatserna rakt framför scen ett etage (ca 2 m) upp. Väldigt bra ljud var det också, festivalen igenom!
//Jonas
Max_Headroom skrev:Heather Nova - Jakobs Kulturkirke, Oslo
Småskaligt framförande av mycket hög klass. Aukustisk gitarr och cello och trummor på några låtar. Piano som komp på några låtar.
Bra ljud också. Många nya låtar men också en del från gamla dagar. Jag ger konserten 5 jesusknäppare av 5 möjliga.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster