Men han spelade bas i bandet även om det inte var "hans" band.
Kul att nåt bra kom ur det skitbandet..
Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Broder daniel var ett av dom absolut bästa banden som kommit ifrån sverige dom senaste 15-20 åren. Rätt ska vara rätt.
verdad skrev:subjektivisten skrev:Låt och vart tack? Hur många gånger ska man behöva fråga samma fråga? Shocked
Jag skickade en länk med en Hellströmlåt, den låten är ju off nästan hela tiden.
subjektivisten skrev:
Nu är jag ingen expert men vart någonstans sjunger han falskt under Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg?
Ett exempel. I frasen "på diskoteeeeek" så ligger han ett kvarts tonsteg eller så under i den utragna tonen i sista stavelsen (eeeek) och kommer rätt bara en bråkdel av en sekund alldeles i slutet.
mapem skrev:Medvetna falsktoner kan vara ett effektivt konstnärligt uttrycksmedel i rätt sammanhang, men är det det här?
Nja Shoreline låter väldigt vackert när Anna Ternheim framför den, utan falsksång!phloam skrev:mapem skrev:Medvetna falsktoner kan vara ett effektivt konstnärligt uttrycksmedel i rätt sammanhang, men är det det här?
Absolut, skulle jag vilja säga...! Varför inte! Är det inte en stor del av HH's charm? Sen så riktar sig väl HH's sång och musik (liksom BD) till en målgrupp som inte direkt präglas av perfektionism i största allmänhet utan snarare av trasighet, utanförskap, ångest osv, så jag tycker det känns helt rätt. Det är ju på grund av dennes känsla för ofullständighet som det blir poesi av det hela. Skönsång hade blivit helt ointressant.
Som du själv sa så bra; han träffar rätt - i allra allra sista stund. Det är det som är så genialt
mapem skrev:Medvetna falsktoner kan vara ett effektivt konstnärligt uttrycksmedel i rätt sammanhang, men är det det här?
Alexi skrev:Nja Shoreline låter väldigt vackert när Anna Ternheim framför den, utan falsksång!phloam skrev:Som du själv sa så bra; han träffar rätt - i allra allra sista stund. Det är det som är så genialt
Almen skrev:mapem skrev:Medvetna falsktoner kan vara ett effektivt konstnärligt uttrycksmedel i rätt sammanhang, men är det det här?
Eftersom han är väldigt uppskattad av många, så måste väl svaret vara ja?
Magnuz skrev:Almen skrev:mapem skrev:Medvetna falsktoner kan vara ett effektivt konstnärligt uttrycksmedel i rätt sammanhang, men är det det här?
Eftersom han är väldigt uppskattad av många, så måste väl svaret vara ja?
Nej. För det första vet du inte om det är medvetet (jag är nästan helt säker på att det inte är det) och för det andra vet du inte om det är falsksången som folk uppskattar.
Precis som Jockewe skrev så letar han och hittar till slut rätt, men då är tonen nästan slut.
Bill50x skrev:Nu måste vi snart gå till botten med detta. VAD är falskt? All diskussion är ju meningslös om vi inte är överens om detta. Eftersom man i olika delar av världen har olika tonskalor är ju begreppet i sig ganska flytande. HH kanske sjunger efter den indiska tonskalan, dvs han träffar rätt direkt och glider sedan över till den västerländska tonskalan.
Eftersom man i olika delar av världen har olika tonskalor är ju begreppet i sig ganska flytande. HH kanske sjunger efter den indiska tonskalan, dvs han träffar rätt direkt och glider sedan över till den västerländska tonskalan.
Det är väl egentligen ganska raffinerat, eller hur?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster