Ja, Murcof är fördjekla trevligt och med förvånansvärt trevlig ljudkvalitä, det
måste sägas.
Wendy Carlos hade jag nästan glömt, tur att du sa något.
Moderator: Redaktörer
verb skrev:Plastikman - Consumed
är mycket behaglig....
och minilogue - animals (2008) tycker jag är fantastisk.
trentemöller har redan nämnts, men tåls att nämnas igen, the last resort är verkligen übermys.eller Dejli kanske det är.
(eller är det norge?)
Monolake - Cinemascope!
ett måste för minimalistälskare
men jag tänkte faktiskt tipsa om lite hårdare grejor, dansrelaterade rejvdängor, som jag tycker faktiskt är fantastiska, inte bara för att det är bra dansmusik, utan ja, det är faktiskt grjeor jag trivs att Lyssna på....
detta är väl iofs aningen mer sofistikerat än att kallas rejvdänga, men men....
Extrawelt - Schöne Neue Extrawelt
http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=f
släpptes väldigt nyligen, och ja... dom gossarna har varit med ett tag... samma producentnamn som i X-Dream, Midi Miliz, The Delta, Spirallianz, mfl... har påverkat hur det låter på dansgolven världen över, och jag kan intyga att det inte bara är snygg marknadsföring att det även går att läsa det lite härochdär... Det stämmer faktiskt... för egen del också har dom varit med och inspirerat sen jag först började lyssna på musik alls!
Stephan Bodzin - Liebe Ist...
albumet, är nåt av det mest högljudda i min samling... helt tokigt hög volym helt enkelt, men det låter faktiskt bra, och passar genren...
här är en låt från skivan:
http://www.youtube.com/watch?v=Rz_Mdsy3 ... re=related
Sen här är väl lite mer rejvigt kanske
Sensient - Antifluoro
är antagligen 06's fetaste skivsläpp.
Helt överfett ljud. varenda lilla grej är klockren. och inte söndermastrad som mycket musik i genren brukar vara (fast stundvis är det där ju ganska individuellt vad man tyckermen jag är väl ganska petig i min mening, och lyssnar sällan på trans av den anledningen, med undantag.. som den här skivan). Sensient kan sina grejor. kan nog buntas in i genren psychedelisk proggtrans. typ.
hittade inte nå vettiga youtube klipp av skivan däremot.
ja orkar inte komma på fler nu. men kan fortsätta i evigheter.
hallucinogen - the lone deranger är trevlig också. grym musik, kanske inte bästa ljudet.
Räjv är inte min grej, men jag antar att det är kvalitativa förslag,
då du har så god smak inom technon.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster