Moderator: Redaktörer
Jag får ångest när jag tänker på det. Jag vill höra all bra musik!Koffe skrev:Jag är också en sökandefas musikalisk. Insikten om att det finns mycket mer bra musik jag ännu inte hört än det jag hört är berusande och det faktum att de görs med ny bra musik än jag hinner lyssna på är närmast överväldigande. Eller?
Tack för tipset. Känner igen de flesta artisterna, men det finns några jag inte bekantat mig närmare med.För bra för att missa: Even Cowgirls Get The Blues. Alltså bara namnet på skivan är ju så bra så man måste snurra ett varv på kontorsstolen.
Hon är bra, men “The Pirate’s Gospel” är från 2004. Hennes senaste skiva heter "To Be Still" och släpptes tidigare i år. Rekommenderas!Men, kära vänner det är inte slut med det. Jag MÅSTE särskilt lyfta fram Alela Diane - “The Pirate’s Gospel” - titellåten från hennes nya album som dessvärre inte finns på Spotify ännu. Vi får hoppas. Men låten är så bra! Missa inte den.
Hoppas ni älskar lika mycket som jag.
FalloutBoy skrev:Hon är bra, men “The Pirate’s Gospel” är från 2004. Hennes senaste skiva heter "To Be Still" och släpptes tidigare i år. Rekommenderas!Men, kära vänner det är inte slut med det. Jag MÅSTE särskilt lyfta fram Alela Diane - “The Pirate’s Gospel” - titellåten från hennes nya album som dessvärre inte finns på Spotify ännu. Vi får hoppas. Men låten är så bra! Missa inte den.
"First released in 2004 as a private CD-R run then later re-released formally in 2006[...]" -- AMGKoffe skrev:Här gick tydligen min reseach helt fel. Nästan. Om vi skall vara petiga så säger Wikipedia -2006.
Kan det vara så att den har getts ut igen? Denna gång på Fargo? Hur som, jag borde ha dubbelkollat mina uppgifter.
Koffe skrev:Jepp! Meg Baird har förgyllt min förmiddag...
Ton skrev:ni verkar ha smak för söta flickor som tittar bort
TCM skrev:Ton skrev:ni verkar ha smak för söta flickor som tittar bort
Jag påpekade samma sak för Koffe häromdagen - och det var inte första gången
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... jer#297150
Koffe skrev:TCM skrev:Ton skrev:ni verkar ha smak för söta flickor som tittar bort
Jag påpekade samma sak för Koffe häromdagen - och det var inte första gången
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... jer#297150
Nu skickade herrarna iväg mej på en låååååång resa i mina historiska analer på faktiskt.
Ton skrev:ni verkar ha smak för söta flickor som tittar bort
Henne har jag inte hört förut. Tack för tipet!Koffe skrev:Emily Jane White har vi inte nämnt ännu va'?
De var också med i "Little Red Rocket" och har gästspelat med bl.a. "Bright Eyes" och "Japancakes".norman skrev:Den gemensamma nämnaren är Azure Ray. Gruppen bestod/består av Maria Taylor och Orenda Fink (som är med i Art in manila ovan), de är/var också med i Now its overhead tillsammans med Andy LeMaster (som också varit med lite på Azure Ray tror jag).
Instämmer till fullo.Iaf, dom gör väldigt intressant och vacker musik tycker jag.
norman skrev:Angus & Julia Stone – The Beast:
http://open.spotify.com/track/6Z2bxdL0pFBubJQe6yI6OE
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster