Moderator: Redaktörer
paa skrev:Christers lektioner var dålig B-underhållning, och knappt det!
paa skrev:Låten lät lite Stevie Wonder och Michael Jackson, och både lite gammal på det sättet men ändå med lite modern amerikanskt stuk samtidigt. Annorlunda än det mesta i Mello.
petersteindl skrev:Owe Thörnqvist (87), i Mello! Vinner han med texten?
Har det skett det där som aldrig borde hänt?
Förenta staterna har valt till president –
En nyckfull, oredlig hök – ska regera på försök
Mens världen hotar att gå upp i rök.
Han installerades med skrål och prål och prakt
Mens länder skövlades i målmedveten slakt.
Är man regeringskompetent – om man är faktaresistent?
Då blir en outtalad sanning permanent.
I USA kan vem som helst bli president. Är du med på den?!
petersteindl skrev:Owe filade på sin text och gick vidare med Boogie man blues.Helt otroligt.
petersteindl skrev:Jag förstår inte vad Statements har i en Eurovisionsschlagertävling att göra. Den kan möjligtvis utgöra en del ur ett teaterstycke med musikinslag.
PerStromgren skrev:petersteindl skrev:Jag förstår inte vad Statements har i en Eurovisionsschlagertävling att göra. Den kan möjligtvis utgöra en del ur ett teaterstycke med musikinslag.
Är det scenframträdandet du menar? Annars är väl låten (och dess arr) mer spännande än det mesta i genren?
petersteindl skrev:I vilken genre då? Den hör inte hemma i genren Schlagers, tycker jag.
PerStromgren skrev:petersteindl skrev:I vilken genre då? Den hör inte hemma i genren Schlagers, tycker jag.
Nej, men det gör väl nästan inget annat heller sedan Siw Malmkvist la av? (Om hon nu gjort det...)
Ge mig ett modernt Mello-exempel på vad du menar med schlager, Peter!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster