Jag har tidigare trott att med ju bättre CD-spelare man skaffar så kommer man avslöja mer och mer CD-skivor med dåliga inspelningar, men nu har jag upptäckt att detta även gäller skivor med bra inspelning! eller ska jag säga krävande inspelning kanske.
Flera skivor i min samling har stått och samlat damm därför att de låtit vasst, distat m.m...man har plockat fram dem därför att de liksom borde låta bra, men så lyssnar man på ett eller två spår och så orkar man inte höra mer sedan.
Men efter att ha förbättrat min CD-spelare så är det flera av dessa skivor som låter fruktansvärt bra! och det ljusa eller distade kan visa sig vara ett svagt eko i bakgrunden eller liknande!
Nu börjar man förstå vidden av att ha en så bra källa om möjligt
Tänkte bara meddela detta, så det inte är någon som slänger riktiga pärlor till skivor bara för att de inte låter bra i den hifiuppsättning man nu har.
Däremot tror jag att en komprimerad skiva alltid kommer vara en komprimerad skiva och kommer troligen bara låta värre och värre ju mer man uppgraderar (även om jag varit med om motsatsen där också)