Moderator: Redaktörer
Nagrania skrev:eftersom inspelningen känns lite "härligt" amatörmässigt inspelad.
Nagrania skrev:Jag hittade just SR Sverige´s webplats. Låten heter troligen Little Axe med "Sinners".
Nagrania skrev:Jag hittade just SR Sverige´s webplats. Låten heter troligen Little Axe med "Sinners".
Jag kan nog fixa låten med hjälp av mina kontaketer om du inte lyckas själv.
Svante skrev:Hittar gruppen "Little axe" med låten "run sinners" (spår 13) på CDon, kan det vara den tro?
http://www.cdon.com/product.phtml?prod=396172
Slartibartfast skrev:Att länka från CDON:
leta upp och klicka fram den skiva man vill länka till, sedan söker man på sidan efter ordet "direktlänk", de orden länkar URLen till skivan.
SVT.se skrev:Om vinjetten
Många har hört av sig till redaktionen och frågat vilken låt som spelas som
vinjettmusik i programmet, den heter "Egyptian Reggae" och är inspelad av
Jonathan Richman and the Modern Lovers.
Svante skrev:"Josefsson - håll igen kamrat"
Nagrania skrev:Svante har rätt Egyptian reggae av och med Jonathan Richman. Det finns två olika inspelningar av den och den ena är från 1977 och den andra är från 1996. Jag återkommer senare idag om vilken version vi hört på tv och i radio.
Nagrania skrev:Skivan heter "Rock´n Roll with the modern lovers" - Jonathan Richman. Skivmärke Beserkley Crev 009 och är inspelad 1977.
SR P2, Klingan skrev:Jonathan Richman & The Modern Lovers ”Egyptian reggae”
(Inspelad 1977, från CD ”Rock’n’roll with The Modern Lovers” Beserkley CREV 009 CD)
Come sample the exotic delights of Rev-Ola Records - from Martin Denny to
Fred Neil, Eternity's Children to H P Lovecraft, The Telescopes to The Loft,
Elvis Presley to Ivor Cutler... and far, far beyond!
Nagrania skrev:Skivan är ju lite märklig och det låter som om den skulle vara inspelad i en replokal. Snacka om akustiskmusik.... det låter förjävligt tycker jag och efter en genomlyssning så är det egentligen bara en låt (10) som är bra, Egyptian Reggae. Jag har också lyssnat på den inspelningen som är gjord 1996 å den är urk! En himla massa bas det e´va det är. Jag var tvungen att koppla in ett HP filter vid 125Hz för att det skulle bli njutbart. Men låten Egyptian Reggae går rakt in i skallen på en, så akta er för den.
Bill50x skrev:I en bra anläggning så låter det verkligen som om dom stod och repade i en källarlokal. Men jag tycker det låter väldigt bra för just så låter det i den sortens lokaler. HiFi på högsta nivå alltså!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster