Manu Chao

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
americantabloid

Manu Chao

Inläggav americantabloid » 2003-11-26 17:42

Hej!!!

Tänkte kolla om det finns några Manu Chao fans här på forumet, har snart fått alla mina vänner att upptäcka Manu storhet. Nja det finns några som värjer sig än så länge...men snart så.

I varje fall så kan jag rekommedera följande album, vilket råkar vara alla :) :

Clandestino
Proxima Extacion Esperanza
Radio Bemba Sound System (Live)

Sedan kan man ju alltid lyssna på Manus gamla grupp, Mano Negra.

Om någon koll på när Manu skall spela live nästa gång i Europa så får ni gärna meddela det. Vi är några som funderar på att åka.
Senast redigerad av americantabloid 2003-12-07 20:15, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
yoko

Inläggav yoko » 2003-12-04 16:23

Jag är väl inget fan eftersom jag inte har deras skivor (hade jag tillräckligt med grönt skulle jag ha alla skivor dock), men dem är UUUUnderbara!!!

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2003-12-07 17:59

Mano Negra, hette dom.. :wink: Nåväl, på Roskilde 2002 såg jag Manu Chao göra en fantastisk spelning i det gröna tältet: 20 000 vilt dansande människor förvandlade konserten till ett av de tyngsta partyröj jag upplevt. Någonsin. Däremot gjorde de sig inte alls rättvisa på samma festival i somras, mest pga att de då spelade på Roskildes enda open air-scen, den megastora oranga...

Användarvisningsbild
americantabloid

Inläggav americantabloid » 2003-12-07 20:18

Tack Hotspur...hade lite bråttom när jag skrev inlägget och det är nu redigerat till Mano...

Lite avis på dig som sett dem live...har bara sett lite liveupptagningar från den fyrkantiga rutan. SVT hade en dokumentär för ett tag sedan då man fick följa med Manu i Sydamerika och de verkar kalasbra live.

Återgå till Musikstugan