Var alltså en av 1200 pers som såg anna Ternheim igår på konserthuset
Säger bara, jädrar sicket ös

det trodde jag inte efter att CD1/2 rullat hemma mycket från sista albumet. Gitaristen & bassisten var skitbra & spelade inspererat & livéfullt, likaså Anna. Men trummisen var bäst, han slog när det skulle slås & i ett 7-helvetes tempo imellanåt. Rena dödsmetall trummisen. Klämde in 2 grymma solon under kvällen. Lite lustigt att se Anna med "bara" gitarr ösa på hon med i dessa högtider. Hon såg kort sagt "underbeväpnad" ut!
Att det dök upp en göteborgare (sångarn i broder daniel) på scen satte verkligen kvällens som redan var hög i stämning rätt opp i taknockeln "all time high"
Det bästa med Anna var att hon ibland vävde in sina låtar i varandra snyggt & enkelt (så slapp man applådera mellan alla). En del intron påminnde mig om Ultravox! tänker främst på synt slingorna från pianisten.
Konserten var otroligt bra, långt mera än GP´s ynka 3 fyrar.
Fem hyllor från mig & 3 hyllor för ljudet... Men det är ju för henne & upplevelsen man är det så totalen blir ändå en 5 hyllor
Men så kommer vi till ljudet...
Ett enmans förband med mick & gitarr sprakade loss så det lät fanimej olyssningsbart! grannen bredvid mig gick ut & kom ej tillbaka förren Anna var på plats!
Tänk er att man tar micken så nära man kan i munnen utan att den är inne & så brölar du.... så illa lät det, ljudet blev bara en basaktigt brummande massa! det knappt att höra texten alls. Nu satt jag i Loge C, längst fram åt höger sida, ca. 25 m till scen, vet ej om det var placeringen av mig som gjorde ljudet olidligt lr ej? men längst bak hängde en stor svart tygtrasa ca. 6 x 30 meter för att ta ner ekot gissar jag, det var kvar & hördes mest från trummisen. Riktigt irriterande. Men Annas ljud var klart bättre än förbands snubben.
Någon annan här som var där & har annan erfarenhet av gårdagens ljud?
//JB
ps. skall nog se henne igen om det finns vettiga biljetter kvar...