Moderator: Redaktörer
OlA-68 skrev:det e mycke musiksnobbism i dom däringa listorna
phloam skrev:OlA-68 skrev:det e mycke musiksnobbism i dom däringa listorna
På SVD's:
"Inlagd av: Moa, 13/12 12:05
Kunde ni inte ha mejlet varandra istället? Listorna känns lite som internt credrace. Bara för att musiken är "alternativ" (snark) och okänd för de breda massorna behöver det inte vara årets bästa. Det finns faktiskt bra mainstream. Lilly Allen? Kan inte Timbaland få bli årets producent i alla fall? Bland och ge nästa gång."
Internt credrace hehehe
Nattlorden skrev:Springsteen, The Knife & Pet Shop Boys är väl dock inte så värst musiksnobbigt, eller?
Almen skrev:För jävligt att musikjournalisterna skriver vad de tycker personligen och inte vad den breda massan gillar!Det är så himla jobbigt att få tips om musik som man inte hört talas om - varför skulle man vilja hitta något nytt att lyssna på? Man borde helt enkelt publicera årets försäljningsstatistik, det är ju mycket bättre!
Almen skrev:Man borde helt enkelt publicera årets försäljningsstatistik, det är ju mycket bättre!
Almen skrev:För jävligt att musikjournalisterna skriver vad de tycker personligen och inte vad den breda massan gillar!Det är så himla jobbigt att få tips om musik som man inte hört talas om - varför skulle man vilja hitta något nytt att lyssna på?
Almen skrev:För jävligt att musikjournalisterna skriver vad de tycker personligen och inte vad den breda massan gillar!
perstromgren skrev:Almen skrev:För jävligt att musikjournalisterna skriver vad de tycker personligen och inte vad den breda massan gillar!
Att tala om "den breda massan" här på faktiskt.se klingar ihålig, om du frågar mig... Jag skulle gissa att samma breda massa inte har varit i närheten av vare sig de skivor vi skriver upp här, eller IÖ:s och andras alster!
Men visst, vi har ju inga ambitioner att skriva för the unwashed masses.
subjektivisten skrev:Ojojoj, tror jag har hittat en till höjdar skiva från i år, tack vara listorna!
Halbermensch skrev:Enligt metacritic:
http://www.metacritic.com/music/bests/2006.shtml
perstromgren skrev:Fantastsiskt! Av 30 nya plattor har jag bara hört musik av fyra av artisterna. Jag börjar nog tappa kontakten med populärmusiken...
Nattlorden skrev:perstromgren skrev:Fantastsiskt! Av 30 nya plattor har jag bara hört musik av fyra av artisterna. Jag börjar nog tappa kontakten med populärmusiken...
Samma som jag: Bob Dylan, Los Lobos, Rosanne Cash & The Beatles?
Användare som besöker denna kategori: HakanC och 24 gäster