Nu spelas:

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-04-22 11:47

Aerosmith: Classics Live! II, CD. Som titeln anger: Del två. Den första Classics innehöll mer av "mina" låtar. Den här är det lite mer "trötta" låtar tycker jag (Back in the saddle, Walk this way och Toys in the attic). Dessa har jag fått lite för mycket av. De är inte dåliga, men ni fattar.
Bild

Korn: Issues, CD.
Bild

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-04-22 12:02

Skinny Puppy: Dig It, 12". En tidig Skinny Puppy. De har inte börjat med de riktigt mardrömslika kompositionerna ännu. Men det hörs vart det börja bära iväg redan här. Bra tolva 8)
Bild

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-04-22 14:35

Queensrÿche: The Art Of Live, CD. En splittrad, men inte för den skull dålig. Först några lugna progressiva låtar från (troligen) de senare åren. Sedan några akustiska låtar och till sist lååtar från de bästa skivorna Operation: Mindcrime och Empire. Geoff Tates röst har blivit "tjockare" med åren. Det märks, men inte så att jag störs.
Bild

Gregorian: Masters Of Chant Chapter III, CD.
Bild

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-04-22 14:54

Vomito Negro: Dare, MLP. Electronic Body Music från Belgien. Låter en hel del som Front 242. Mörkt och kallt.
Bild

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-04-23 21:26

Counterblast: Balance Of Pain, CD-Digipack. En intressant kombination av dödsmetall/thrash metal och industri. Det blir en bra helhet i detta fall. Slamrigt och med en del stämningar.
Bild

BosseS
 
Inlägg: 754
Blev medlem: 2014-06-17
Ort: Molkom

Re: Nu spelas:

Inläggav BosseS » 2018-04-24 17:17

Jón Leifs Baldr, hur har jag kunnat missa den tidigare??

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-04-25 22:47

Depeche Mode: 101, LP-Gatefold. Här gjorde gruppen bokslut över deras 80-tal. Sedan kom Violator, och de började bli svartare. En fantastisk live-dokumentär. Sid 4 är en grym avslutning med "Never let me down again" (min personliga favorit med dem), "Master and servant", "Just can't get enough" och deras anthem: "Everything counts". Nästan gult kort att ropa efter extranummer sedan :wink:
Bild

King Diamond: Conspiracy, CD.
Bild

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-04-26 19:38

Dire Straits: S/T, LP. Debutskivan är ett mästerverk inom den mer tillbakalutande rocken. Jag är ny på denna grupp, men jag ska nog lyssna in mig mer på dem.
Bild

Captain Hollywood Project: Animals Or Human, CD.
Bild

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-04-27 18:14

Pearl Jam: No Code, CD-Digipack. Första cd-utgåvan med fotografierna. Pearl Jam är verkligen ett "album-band". Den här skivan spretar otroligt mellan grunge, punk och "Give peace a chance". Men det hålls ihop till en enhet på något vis. Min tidigare svåra sångare (som numera hålls mycket högt) Eddie Vedder gör ett superbt jobb såklart :)
Bild

Jon Bon Jovi: Blaze Of Glory, CD.
Bild

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare
 
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2009-04-14
Ort: Storvreta

Re: Nu spelas:

Inläggav mrGaskill » 2018-04-28 08:02

Minns ni den här då?

Om jag inte minns fel så gillade inte bandet första produktionen som de tyckte var söndermastrat (Fel, det lät för mycket Extreme och glitz och glamour.). De ville ha råare ljud som lät mer metal med energi skriver Seth i kommentarsfältet. :oops: Jag har för mig att man kunde dra på bra mycket och det lät trevligt och rockade.



Lät rätt hyggligt. För övrigt gillar jag sångare som tar i lite.
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-04-28 11:27

Cinderella: Heartbreak Station, LP. Ordinär hårdrock med cowboygitarrer.
Bild

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26561
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Nu spelas:

Inläggav hifikg » 2018-04-28 13:44

Kommer ladda med Stacey Kent i helgen. den andra maj uppträder hon på Fasching :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare
 
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2009-04-14
Ort: Storvreta

Re: Nu spelas:

Inläggav mrGaskill » 2018-04-28 15:08

Jag har sett Victor Wooten på Fasching. :-) Jag ska lira lite VW.. sen. Det är ju folka ju. Bas-Folke.
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
HenrikTornquist
 
Inlägg: 3622
Blev medlem: 2011-02-17
Ort: Helsingborg

Re: Nu spelas:

Inläggav HenrikTornquist » 2018-04-28 16:31

jogge skrev:Dire Straits: S/T, LP. Debutskivan är ett mästerverk inom den mer tillbakalutande rocken. Jag är ny på denna grupp, men jag ska nog lyssna in mig mer på dem.
[ Bild ]

Captain Hollywood Project: Animals Or Human, CD.
[ Bild ]

Den andra är i mitt tycke ännu bättre, och båda är riktigt välljudande. Grattis till en guldgruva att ösa ur. Kan du hitta Alchemy på dvd eller bluray har du ett par högtidstimmar framför dig, vill jag lova!
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

Användarvisningsbild
Dartman
 
Inlägg: 7126
Blev medlem: 2009-01-15
Ort: ofon OM 30

Re: Nu spelas:

Inläggav Dartman » 2018-04-28 18:22

Dagen hittills har bjudit på:

Dream Theater - Octavarium
Dream Theater - Live Scenes from New York
The The - Infected
The The - Mind Bomb
Eagles of Death Metal - Heart On


//Jonas
Ignorance may be bliss. I wouldn't know.

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-04-28 19:08

HenrikTornquist skrev:
jogge skrev:Dire Straits: S/T, LP. Debutskivan är ett mästerverk inom den mer tillbakalutande rocken. Jag är ny på denna grupp, men jag ska nog lyssna in mig mer på dem.
[ Bild ]

Captain Hollywood Project: Animals Or Human, CD.
[ Bild ]

Den andra är i mitt tycke ännu bättre, och båda är riktigt välljudande. Grattis till en guldgruva att ösa ur. Kan du hitta Alchemy på dvd eller bluray har du ett par högtidstimmar framför dig, vill jag lova!


Ja, jag har några fler album också. Bl.a. "Communiqué", om det är den du menar. Jag ska lyssna in mig :) . Sedan har väl Mark Knopfler gjort en hel del bra soloalbum också. Jag hörde ett samarbete med Emmylou Harris för några år sedan, som jag gillade. "All The Roadrunning" heter den skivan. Mycket bra!
Alchemy skall jag hålla ögonen öppna efter. Tack för tipset!

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-04-28 19:11

Dartman skrev:Dagen hittills har bjudit på:

Dream Theater - Octavarium

//Jonas


Titellåten på 24 minuter kan vara något av de bästa de gjort tycker jag :)

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-04-28 19:17

KoRn: Untitled, CD. Undrar om det var inför den här skivan jag läste en intervju med sångaren Jonathan Davies. Han sade i så fall då att han lyssnade mycket på dubstep, särskilt Skrillex. Den här skivan är något mer industri-aktig, snällare och mer återhållsam än annat jag hört med dem tidigare. Dock inte dåligt. Om jag inte visste vilka som spelade skulle jag chansat på Marilyn Manson. I slutet blir det något hårdare igen.
Bild

VA: Absolute Reggae, CD.
Bild

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-04-28 19:39

Dio: Dream Evil, LP. Den sista 80-talsskivan. Den är något bättre än föregångaren "Sacred Heart" tycker jag. Dio's röst är som vanligt superb. Jag gillar gillar även keyboarden. Efter den här skivan tappade jag bort gruppen. Men köpte "Angry Machines" billigt senare, och den var inte bra. Kanske jag ska kolla upp skivan efter denna - "Lock Up The Wolves" bättre. När den kom ratade jag den, men jag har ju ändrat mig förut :D
Bild

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: Nu spelas:

Inläggav darkg » 2018-04-28 20:21

jogge skrev:Dio: Dream Evil, LP. Den sista 80-talsskivan. Den är något bättre än föregångaren "Sacred Heart" tycker jag. Dio's röst är som vanligt superb. Jag gillar gillar även keyboarden. Efter den här skivan tappade jag bort gruppen. Men köpte "Angry Machines" billigt senare, och den var inte bra. Kanske jag ska kolla upp skivan efter denna - "Lock Up The Wolves" bättre. När den kom ratade jag den, men jag har ju ändrat mig förut :D
[ Bild ]


En av få vinyler jag i späd ålder ägt och försökt älska.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare
 
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2009-04-14
Ort: Storvreta

Re: Nu spelas:

Inläggav mrGaskill » 2018-04-28 21:16

Dartman, vad tyckte du om the Chance?

"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-04-29 18:22

Pearl Jam: Vs., CD. Uppföljare till mästerverket "Ten". Som det bör är det rörigt med någon tråd ändå. Många låtar är det lite stoner-stuk t.o.m. Här hörs det att Vedder är en riktigt bra sångare på de lugnare låtar, vilket jag tycker han gör till perfektion på sin soloplatta - Into The Wild O.S.T., men det är en annan historia. Det är bara det att jag upptäckte dels Vedders sångröst för att sedan bli nyfiken på Pearl Jam. :)
Bild

Pretty Maids: Red, Hot And Heavy, CD.
Bild

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-04-29 18:41

Lita Ford: Close My Eyes Forever (Remix), 12". Innehållandes en poster :) . Duett med Ozzy Osbourne. En av de bättre s.k. powerballader som dominerade marknaden i slutet av 80-talet. All heder åt Lita, men det är Ozzy som höjer låten. Sista låten på B-sidan "Blueberry" är också rätt bra.
Bild

Användarvisningsbild
Dartman
 
Inlägg: 7126
Blev medlem: 2009-01-15
Ort: ofon OM 30

Re: Nu spelas:

Inläggav Dartman » 2018-04-30 12:20

mrGaskill skrev:Dartman, vad tyckte du om the Chance?


Jodå, inte så pjåkigt. Ska lyssna in mig. Tack för tipset! :)

Returnerar denna:




/Jonas
Ignorance may be bliss. I wouldn't know.

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-04-30 20:40

Pearl Jam: S/T, CD-Digipack. Något råare igen, samtidigt som jag uppskattar de lugnare partierna. Spretig och intressant musik. Det är svårt att hitta särskilda låtar som sticker ut. Detta är, precis som de skivor jag lyssnat igenom på senare tid helgjutna album.
Bild

Smokie: The Best Of Smokie, CD.
Bild

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-04-30 21:17

Pierre Moerlen's Gong: Downwind, LP. Bra jazzig rock. Mike Oldfield och storebror Terry Oldfield medverkar på titellåten. En hel del vibrafon på skivan, som Moerlen hanterar mästerligt.
Bild

Användarvisningsbild
NADifierad
inaktiv
 
Inlägg: 15267
Blev medlem: 2009-01-04
Ort: Karlskrona

Re: Nu spelas:

Inläggav NADifierad » 2018-04-30 21:38

Blind Willie Johnson ...
Stereo = Dator, TV, Optiskt, Najda, InterM R300plus, Fukdist och 2 x 18” infra.

Användarvisningsbild
gflar
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: 2012-05-13

Re: Nu spelas:

Inläggav gflar » 2018-04-30 23:51

Dartman skrev:
mrGaskill skrev:Dartman, vad tyckte du om the Chance?


Jodå, inte så pjåkigt. Ska lyssna in mig. Tack för tipset! :)

Returnerar denna:

[ YouTube ]



/Jonas


Den är bra Dartman :)

Jag bjuder på denna

https://open.spotify.com/album/7JbTBQ62 ... XrQocqQS4g

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-05-01 09:26

Squeeze: Singles - 45's And Under, LP. En bra, tidig samling. Detta var inte vad jag väntade mig. Jag trodde det skulle var mer blås och åt ska-hållet. Men det visade sig att jag på något vis blandat ihop Squeeze med Madness. Så kan det gå när man är utanför sina vanliga jaktmarker :D . Detta är new wave-pop av det lite snällare slaget och jag kommer nog att leta upp lite mer av dem. Då före 1982 främst.
Bild

Offspring: Self Esteem, CD-Maxi.
Bild

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3860
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Nu spelas:

Inläggav jogge » 2018-05-01 11:34

Bruce Springsteen: Tunnel Of Love, LP. Trevlig, avspänd rock. Jag gillar det här betydligt mer än "Born In The U.S.A.". Men "Nebraska" är ännu mer avskalad och bättre. Så den här ligger lite mellan dem.
Bild

Pretty Maids: Future World, CD.
Bild

FöregåendeNästa

Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster