Moderator: Redaktörer
jogge skrev:Kiss: Creatures Of The Night, LP. Kiss tyngsta album back in the days. Jag har inte lyssnat på senare släpp, så det finns kanske något tyngre album. Men tyngden här beror mycket på trummisen Eric Carr, han slog hårt. Den stora hiten I love it loud älskade jag som grabb. Jag har för mig att videon till den visades i något tv-program med tema "skräck-musikvideos"? Det kanske var läskigt med att saker påverkades (kaffemuggen som sprängs t.ex.) och att familjen (och sedan hela samhället) blev besatta och hade likadana ögon som Kissmedlemmarna har på detta omslag. Skivan håller än och jag är fortfarande svag för titelspåret.
[ Bild ]
Wolves In The Throne Room: Diadem Of 12 Stars, 2LP-Gatefold.
[ Bild ]
momotom skrev:jogge skrev:Kiss: Creatures Of The Night, LP. Kiss tyngsta album back in the days. Jag har inte lyssnat på senare släpp, så det finns kanske något tyngre album. Men tyngden här beror mycket på trummisen Eric Carr, han slog hårt. Den stora hiten I love it loud älskade jag som grabb. Jag har för mig att videon till den visades i något tv-program med tema "skräck-musikvideos"? Det kanske var läskigt med att saker påverkades (kaffemuggen som sprängs t.ex.) och att familjen (och sedan hela samhället) blev besatta och hade likadana ögon som Kissmedlemmarna har på detta omslag. Skivan håller än och jag är fortfarande svag för titelspåret.
[ Bild ]
Wolves In The Throne Room: Diadem Of 12 Stars, 2LP-Gatefold.
[ Bild ]
Det gick kraftigt utför from "Love gun" även om jag gillar nga spår på den udda "The elder". Titelspåret på creatures är som du säger riktigt bra oavsett. Eric Carr är saknad.
VintageHiFi skrev:Kiss - LICK IT UP
Kommer håg när skivan släpptes, bodde i Göteborg då, efter skolan åkte man ner på stan till Waidele.
Där hade dom innanför disken rader med skivspelare & hörlurar utanför så man kunde provlyssna lite.
Max_Headroom skrev:xPropaganda : The heart is strange
[ Bild ]
Jag bestämde mig för att ge den här en xtra chans eftersom dom 2 första spåren är så bra. Litt ojämn, men början och slutet är bra.
Musiken passar bra så här på senhösten/tidig vinter.
Användare som besöker denna kategori: carpelux och 3 gäster