Moderator: Redaktörer
jogge skrev:Queensrÿche: Rage For Order, CD. En skiva som jag inte ville satsa min månadspeng på när det begav sig. Jag hade hört låten Queen of the reich som jag gillade skarpt. Den första låten från den här skivan jag hörde var Gonna get close to you, som jag ratade helt, och gruppen försvann från min radar. Sedan kom ju "Operation: Mindcrime" och allt var så klart förlåtet . När jag till slut köpte denna skiva var det ju med öppna armar jag omfamnade musiken; Progressiv metal med mörk framtidstouch a'la "1984", precis som jag vill ha deras musik och texter. Och ja, Gonna get... är ju riktigt bra
momotom skrev:jogge skrev:Queensrÿche: Rage For Order, CD. En skiva som jag inte ville satsa min månadspeng på när det begav sig. Jag hade hört låten Queen of the reich som jag gillade skarpt. Den första låten från den här skivan jag hörde var Gonna get close to you, som jag ratade helt, och gruppen försvann från min radar. Sedan kom ju "Operation: Mindcrime" och allt var så klart förlåtet . När jag till slut köpte denna skiva var det ju med öppna armar jag omfamnade musiken; Progressiv metal med mörk framtidstouch a'la "1984", precis som jag vill ha deras musik och texter. Och ja, Gonna get... är ju riktigt bra
Jag gillar också Rage for order skarpt, och naturligtvis efterföljande OM. Däremot hoppar jag gärna över Empire och hoppar fram till lysande Promised land.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster